Hub Orizont, pentru fondatorii de startup-uri din Bacău, în sprijinul antreprenoriatului românesc

Antreprenorii din Bacău pot învăța cum să își creeze și să își dezvolte propriile businessuri în cadrul Hub Orizont, un spațiu lansat de Primăria Municipiului Bacău pentru susținerea startup-urilor din industriile culturale și creative. Una dintre activitățile principale ale hubului este derularea unui program de incubare care constă în ateliere de lucru în grup, sesiunile individuale de mentorat, consiliere și evenimente de promovare a participanților.

Hub Orizont își propune să devină un spațiu de dezvoltare a mediului antreprenorial în municipiu şi ȋn regiune și va fi inaugurat printr-un eveniment de lansare în data de 22 martie de Primăria Municipiului Bacău.

Cei interesați să participe la evenimentul de lansare a Hub Orizont se pot înscrie pe site-ul hubului – huborizont.ro. Programul de incubare al Hub Orizont va fi derulat de Asociația Română pentru Startup-uri în Tehnologie (ROTSA) și va aborda teme precum găsirea soluțiilor adecvate pentru nevoile utilizatorilor, setarea profilului clienților, dezvoltarea produselor, marketing și branding, găsirea partenerilor și a investitorilor potriviți.

Înscrierile în programul de incubare au loc între 7 martie și 7 aprilie.

Programul de incubare cuprinde cinci etape:

Etapa 1: Perioada 7 martie – 7 aprilie: Înscrierea în Programul de Incubare

Sunt eligibile pentru a participa la workshop-uri:

  1. Persoane fizice / echipe de persoane fizice (doi-trei fondatori ) care doresc să înființeze și să dezvolte în județul Bacău companii în domeniul industriilor creative și culturale (ICC) ;
  2. Companii înființate cu cel mult trei ani în urmă cu domeniul de activitate CAEN în industriile creative și culturale
  3. Companiile care nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment sau suspendarea temporară a activității;

Etapa 2: Perioada 7 aprilie – 27 mai: Organizarea atelierelor de lucru

În acest interval, antreprenorii selectați în urma înscrierilor vor participa la workshop-uri care să sprijine dezvoltarea afacerilor lor. Printre temele abordate se numără: Validarea problemei (găsirea soluțiilor adecvate prin înțelegerea profundă a nevoilor utilizatorilor); Identificarea profilului clienților (descoperirea nevoilor utilizatorilor pentru dezvoltarea unor produse de succes), Product-Market Fit (găsirea suprapunerii ideale între produs și piață), Pitching – cum să convingi investitorii și partenerii cheie, etc.