Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media pentru Ziua Îndrăgostiților în 2024

Valentine’s Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect reflectat prin campaniile lor promovare. mediaTRUST oferă o analiză a prezenței și impactului Valentine’s Day în mediul online, social media, precum și în sfera publicității.

În perioada 1 – 14 februarie 2024 au fost înregistrate peste 8.000 de materiale în online și social media despre Valentine’s Day iar la radio și tv au fost difuzate 493 de reclame ce au avut ca subiect Ziua Îndrăgostiților. În ceea ce privește monitorizarea jurnalistică, în social media s-a discutat cel mai mult, au fost peste 4.200 de materiale despre această sărbătoare, iar urarea „Happy Valentine’s Day” a fost „laitmotivul” postărilor. Un alt subiect des întâlnit în această perioadă a fost „Topul celor mai romantice oraşe din România.”, întâlnit în special în online.

Cât privește publicitatea, notino.ro se află pe primul loc cu 84 de difuzări ale reclamelor referitoare la Valentine’s Day și un rate card de aproximativ 184,700 euro.

Locul doi este ocupat de eMAG cu 73 de spoturi difuzate și un rate card estimat la 181,225 euro.

Betano este pe locul trei, brandul înregistrând 67 de difuzări ale reclamelor despre Valentine’s Day în perioada analizată, cu un rate card de 281,307 euro.

Pe locul patru regăsim Douglas, cu reclama: „De ziua îndrăgostiților…” care a înregistrat 65 de difuzări și un rate card de aproximativ 300,370 euro.
Gradena este pe locul cinci în top cu reclama: „Bună ziua, ce căutați acasă”, care a înregistrat 64 de difuzări și un rate card estimat la 139,129 euro.

Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media

Cele mai multe reclame ce au avut ca subiect Valentine’s Day au fost difuzate la posturile de televiziune – 435, iar la posturile radio au fost difuzate 58 de reclame. În topul televiziunilor se află Kiss TV cu 55 de reclame, Antena Stars cu 54 şi postul Acasă cu 50 de reclame difuzate. În clasamentul radiourilor se află Radio ZU și Radio Impuls care au difuzat fiecare câte 18 reclame, urmate de Virgin Radio cu 8 reclame.

Distribuţia reclamelor pe categorii de produse

În perioada 1 – 14 februarie 2024, categoria Drogherii şi parfumerii a înregistrat cel mai mare volum de publicitate (149 de reclame), urmată de categoria Vânzări online (73 de reclame), Divertisment (67 de reclame), Legume şi fructe (64 reclame) şi Electrocasnice (61 reclame).

Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 89.421 de reclame difuzate în perioada 1-14 februarie 2024, la posturile de televiziune, radio şi publicaţiile centrale monitorizate de mediaTRUST, precum și toate conținuturile relevante monitorizate de mediaTRUST în presa online și social media din România referitoare la „Valentine’s Day”. Cheltuielile prezentate în raport sunt conform tarifelor de listă oficiale ale fiecărui mediu, fără a include reduceri. Admonit permite monitorizarea campaniilor publicitare în timp real, inclusiv identificarea noilor spoturi și urmărirea cheltuielilor publicitare în funcție de categorii și mărci de produse detaliate.

mediaTRUST România, este cea mai mare companie de monitorizare media din România. Având cea mai îndelungată experiență pe piață (peste 20 ani) si cel mai vast portofoliu de clienți (peste 600 clienţi în anul 2023), mediaTRUST România s-a afirmat ca element esențial în industria sa și este recunoscută drept un reper al domeniului. Din anul 2004 a devenit membru al FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd’Extraits de Presse) dezvoltând parteneriate în peste 15 țări din Europa Centrală și de Est prin care oferă acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, radio, TV, online și social media). Membru al organizațiilor autohtone de profil, BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) și ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor) din 2014, mediaTRUST România aduce în prim-plan servicii premium și utilizează tehnologii de monitorizare și analiză media de ultimă generație.