Creativitatea şi gândirea femeilor – contribuţie pozitivă în cadrul BMW Group
Activitate în domenii de ultimă generaţie, contribuţie la modelarea viitorului şi găsirea de soluţii pentru probleme – aceasta este ceea ce femeile inginere iubesc la cariera lor în cadrul BMW Group. Compania îşi propune să atragă şi mai multe femei entuziasmate de tehnologie. Deşi procentul de femei în forţa de muncă continuă să crească, acesta ar putea fi mai mare – în special în profesiile tehnice. Creativitatea şi gândirea femeilor au o contribuţie pozitivă la diversitate la BMW Group – iar diversitatea este un factor de succes care face companiile mai inovatoare. Cererea crescândă de angajaţi poate fi îndeplinită doar cu o reprezentare sporită a femeilor în competenţele viitoare.
Ilka Horstmeier, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Oameni şi Imobiliare, Director de Relaţii de Muncă, a subliniat că: „Vrem să atragem mai multe femei tinere spre a fi interesate de carierele STEM, astfel încât să putem modela viitorul mobilităţii individuale cu ele. Credem într-un spirit de echipă divers, cu şanse egale şi responsabilitate pentru fiecare individ. Aşa facem ca BMW să fie electric, digital şi circular”.
Prin urmare, BMW Group profită de Ziua Internaţională a Femeii, sărbătorită la 8 martie, pentru a evidenţia nenumăratele oportunităţi pentru femei în domeniul STEM. Pentru a le viza, este important să trezeşti interesul pentru subiectele tehnice de la o vârstă fragedă. Modelele care inspiră joacă, de asemenea, un rol important.
Femei inginer s-au interesat de tehnologie încă de la o vârstă fragedă: lui Céline Laurent-Winter i-au plăcut dintotdeauna matematica, fizica şi computerele la şcoală; experienţa lui Kirsten Matheus a fost similară, matematica fiind una dintre materiile ei preferate; Stella Clarke a fost atrasă în mod special de cursurile în care ea şi celelalte fete aveau voie să experimenteze, cum ar fi programarea unui braţ robotic. Astăzi, toate trei sunt ingineri de succes la BMW Group.
empowerGirl: cunoaşterea companiilor de aproape
Aceste trei biografii ale femeilor au un lucru în comun – tuturor le-au plăcut numerele şi tehnologia, chiar şi în copilărie şi adolescenţă. Aceasta este tocmai vârsta la care iniţiativele BMW Group urmăresc să ajungă la fete. Cel mai recent angajament al companiei este sprijinirea iniţiativei #empowerGirl, un portal online conceput pentru a conecta elevele interesate de STEM cu companii şi pentru a le permite să obţină informaţii timpurii despre profesiile tehnice. Fetele pot verifica online oportunităţile de internship şi pot lua legătura direct cu persoanele de contact din companii.
Ziua Fetelor, sărbătorită pe 25 aprilie, la care BMW Group participă în fiecare an din ce în ce mai mult la nivel naţional, oferă, de asemenea, perspective asupra scenariilor din lumea reală. În această zi, compania îşi deschide porţile fetelor cu vârste cuprinse între 14 şi 19 ani şi pune în evidenţă carierele STEM legate de producţia de automobile. Accentul acestei zile de acţiune este de a pune întrebări şi de a încerca lucruri într-o manieră relaxată.
Maker Spaces: descoperirea pasiunii pentru subiectele tehnice
Încercă singur – acesta este şi conceptul din spatele aşa-numitului Maker Space din München cu care BMW Group colaborează: atelierul accesibil publicului se bazează pe conceptul de învăţare prin explorare şi coboară pragul de experimentare cu tehnologia. Creează un mediu fără presiuni în care femeile, în special, îşi pot descoperi pasiunea pentru subiectele tehnice. Inginerul de dezvoltare Stella Clarke adoră „atmosfera grozavă” de la Maker Space, care sporeşte încrederea în sine cu o atitudine „poţi face asta”.
Procent mare de femei în programe de dezvoltare a talentelor
Odată ce interesul pentru tehnologie a fost trezit, este vital să continuăm să încurajăm femeile tinere şi să le sprijinim pe drumul către o carieră de inginerie. BMW Group se asigură că există o reprezentare ridicată a femeilor în programele sale de dezvoltare a talentelor. De exemplu, de ani buni, femeile au reprezentat peste 40% din programul său de stagiari AcceleratiON.
Echilibrul dintre viaţa profesională şi viaţa privată este încă un factor decisiv pentru femeile care urmează o carieră. Modelul de conducere comun al BMW Group joacă un rol deosebit de important în acest context: atât bărbaţii, cât şi femeile au posibilitatea de a împărtăşi o poziţie de conducere cu responsabilitate egală în timpul unei perioade de tranziţie. Acest lucru facilitează echilibrul dintre muncă şi familie în anumite etape din viaţă.
Femei care inspiră ca modele de urmat
Experienţa a arătat că fetele şi tinerele au nevoie de modele puternice cu care să se poată identifica şi care să le încurajeze să se afirme într-un domeniu dominat încă în mare măsură de bărbaţi. Inginerii Céline Laurent-Winter, Kirsten Matheus şi Stella Clarke sunt exact acest tip de model inspiraţional.
Céline Laurent-Winter: Învăţarea nu se termină niciodată
„Dacă îţi plac subiectele STEM, rămâi alături! Vă aşteaptă locuri de muncă interesante şi subiecte orientate spre viitor. Femeile sunt la fel de bune ca bărbaţii la aceste lucruri!”, încurajează Céline Laurent-Winter. Laurent-Winter, care s-a născut în Franţa şi este în BMW Group de aproape 19 ani, lucrează în prezent în conectivitatea automobilelor. După ce a studiat tehnologia de producţie şi automatizare, ea a obţinut un doctorat în informatică. Ea spune că cel mai interesant lucru la meseria ei este că, printr-o carieră în STEM, nu te opreşti niciodată din învăţat. „Lumea digitală oferă posibilităţi nesfârşite care sunt în continuă creştere.”
Kirsten Matheus: Schimbarea lucrurilor în bine
„Ceea ce o face interesantă este diversitatea – de la extrem de tehnic la extrem de strategic, totul este posibil”, spune Kirsten Matheus despre meseria ei de inginer. Ea se descrie ca având o „personalitate inginerească”. Rezolvarea problemelor şi atingerea obiectivelor i-au oferit întotdeauna o satisfacţie extraordinară. Ea a lucrat pentru BMW Group timp de 14 ani în dezvoltarea electronicii şi este responsabilă pentru strategia pentru tehnologiile de comunicare. O carieră de inginer o atrage pe două planuri: vrea să schimbe lucrurile în bine şi, în acelaşi timp, să poată asigura familia din salariu.
Stella Clarke: În căutarea talentelor
„Cred că femeile au nevoie de mai multă încurajare”, spune Stella Clarke, din Australia, care a studiat ingineria mecanică şi a lucrat pentru BMW Group timp de 17 ani ca inginer de dezvoltare. Ea a dezvoltat ideea de a schimba culoarea caroseriei automobilului cu tehnologia inovatoare E Ink. „Crede în tine!” le îndeamnă pe tinere. În opinia ei, fiecare copil este dornic să exploreze şi să descopere cum funcţionează lumea. Ea crede că tinerii au nevoie de mai multă încurajare şi inspiraţie pentru a se angaja cu ştiinţa şi tehnologia.
Condus de diversitate: diversitatea este fundamentul succesului nostru
BMW Group vede diversitatea ca pe un punct forte. Diversitatea ne ajută să recrutăm şi să reţinem cele mai bune talente şi să îndeplinim aşteptările părţilor interesate din întreaga lume. Promovăm o cultură lipsită de prejudecăţi şi care apreciază diferenţele şi credem că echitatea şi incluziunea sunt cerinţe fundamentale pentru aceasta.