Compania de tehnologie ZF – vânzări de 46.6 miliarde de euro în 2023
Compania de tehnologie ZF Friedrichshafen AG și-a atins obiectivele financiare stabilite pentru 2023. În mijlocul unei economii globale extrem de volatile, compania și-a crescut vânzările cu 6.5 la sută, până la 46.6 miliarde de euro (2022: 43.8 miliarde euro). EBIT ajustat s-a ridicat la 2.4 miliarde de euro (2022: 2.0 miliarde euro); marja EBIT ajustată a fost de 5.1 la sută (2022: 4.7 la sută).
Pe baza unei evoluții pozitive a fluxului de numerar liber în a doua jumătate a anului, ZF și-a rambursat datorii de aproximativ 2 miliarde euro și a redus datoria netă cu 400 milioane de euro, la sub 10 miliarde de euro.
Datorită angajamentului mare al întregii echipe ZF, ne-am atins obiectivele financiare. Vom continua pe acest drum. 2024 va fi un an de implementare și vom stabili cursul pentru mai multă concentrare, eficiență și competitivitate.
Dr. Holger Klein, director general al ZF Group: „2023 a fost anul unor decizii ample pentru ZF: ne-am realiniat cursul de transformare al companiei și ne-am concentrat pe competitivitate și profitabilitate”, a declarat directorul general al ZF, Dr. Holger Klein , joi, la prezentarea bilanțului la Friedrichshafen. „Datorită angajamentului mare al întregii echipe ZF, ne-am atins obiectivele financiare. Vom continua acum pe acest drum. 2024 va fi un an de implementare și vom stabili cursul pentru mai multă concentrare, eficiență și competitivitate.”
După cum a menționat Klein, în 2023 au fost luate câteva decizii importante. Una dintre acestea a fost pregătirea fuziunii Diviziei de tehnologie a șasiului auto cu Divizia sistemelor de siguranță activă în noua Divizie pentru soluții de șasiu, care a avut loc la 1 ianuarie a anului trecut. În plus, s-a început procedura de separare a Diviziei pentru sisteme de siguranță pasivă. „Disocierea sistemelor de siguranță pasivă progresează bine”, a spus Klein. „Căutăm opțiuni pentru dezvoltarea sa ulterioară, care ar putea include o vânzare completă sau parțială, fie o ofertă publică inițială.” Un alt pas important a fost înființarea unei asocieri în sistemele de șasiu pentru autoturisme, ZF Chassis Modulesc GmbH, cu Foxconn – cel mai mare producător de electronice din lume.
Decizia de abținere de la construirea vehiculelor autonome de transfer (shuttles) și de concentrare, în schimb, de a fi furnizor premium de tehnologii pentru conducere autonomă și servicii de inginerie a fost, de asemenea, revoluționară pentru orientarea pe termen lung a Grupului. „Acest tip de decizie îi permite ZF să acționeze dintr-o poziție solidă și să continue să își implementeze strategia”, a explicat Klein. „Portofoliul nostru larg răspândit ne permite să investim în mod special în zone de creștere profitabilă și mobilitate electrică – în funcție de cererea clienților – pentru a furniza produse pentru motoare complet electrice, hibride și convenționale.”
Pentru a deveni mai competitiv la nivel mondial și pentru a răspunde piețelor slabe, ZF va folosi programe de performanță și se va concentra și mai mult pe îmbunătățirea situației și a structurilor costurilor. Până la sfârșitul anului 2025, baza de cost va fi redusă la nivelul întregului grup cu 6 miliarde de euro. Cinci domenii de bază vor contribui cu măsurile lor la acest obiectiv. Acestea includ generarea de efecte de preț în achiziționarea de materiale, creșterea productivității și îmbunătățirea costurilor de cercetare și dezvoltare, precum și structura costurilor în funcțiile corporative și o revizuire detaliată a investițiilor pentru utilizarea țintită a acestora. „Această bază de cost mai suplă ne va oferi o poziție de forță pentru a aborda transformarea ulterioară către mobilitatea electrică în a doua jumătate a acestui deceniu și ulterior”, a spus Klein.
Grupul a redus nivelul de îndatorare – prin noua emisiune de obligațiuni, care se bucură de interes mare din partea investitorilor
În anul fiscal 2023, ZF a realizat vânzări ale Grupului de 46.6 miliarde euro (2022: 43.8 miliarde euro), o creștere cu 6.5% față de valoarea din anul precedent. Creșterea organică a fost de 9 la sută, diferență datorată în principal efectelor valutare. Cu o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 20% până la 8.7 miliarde euro (2022: 7.5 miliarde euro), Divizia de soluții pentru vehicule comerciale a depășit piața generală a vehiculelor comerciale, care a crescut cu 15% în anul precedent. Regiunea cu cele mai mari vânzări a fost din nou Europa cu o pondere de 44 la sută, urmată de America de Nord cu 28 de procente și regiunea Asia-Pacific cu 24 la sută.
EBIT ajustat al Grupului ZF a totalizat 2,367 milioane euro (2022: 2,038 milioane euro), ceea ce corespunde unei marje EBIT ajustate de 5.1% (2022: 4.7%). Fluxul de numerar liber ajustat pentru activitățile de fuziuni și achiziții a fost de 1,382 milioane euro (2022: 544 milioane euro). Datoriile nete se ridicau la 9,982 milioane euro (2022: 10,378 milioane euro) la sfârșitul anului trecut; ponderea capitalurilor proprii a scăzut de la 22.1 la 19.7 la sută comparativ cu anul precedent, în principal din cauza efectelor negative de schimb valutar și ale evaluării.
În anul fiscal 2023, ZF a rambursat datorii în valoare totală de aproximativ 2 miliarde euro. „Prioritatea noastră este să abordăm în mod sistematic reducerea datoriilor și refinanțarea”, a subliniat directorul financiar Michael Frick. Pe baza cadrului financiar ZF Green, au fost efectuate trei emisiuni de obligațiuni: În februarie 2023, ZF a emis o obligațiune verde în euro cu dobândă fixă în valoare de 650 de milioane euro în cadrul Programului de emisiuni cu titlu de creanță.
În aprilie 2023, ZF a reintrat cu succes pe piața de obligațiuni din SUA cu un volum de 1.2 miliarde de dolari. O altă obligațiune verde în euro a fost introdusă pe piață în septembrie 2023, cu o tranșă individuală cu dobândă fixă de 650 de milioane de euro. „A existat un interes major pentru aceste emisiuni de obligațiuni. Piețele continuă să creadă în ZF și în puterea noastră de a gestiona transformarea”, a spus Frick. „Ne-am bazat deja pe aceste aspecte de succes anul acesta pentru a asigura o orientare stabilă și pe termen lung a profilului scadențelor (our maturity profile), chiar și în condițiile pieței financiare schimbate.” O obligațiune verde introdusă pe piață la sfârșitul lunii ianuarie cu un volum de 800 de milioane de euro (termen de cinci ani, cupon 4.75 la sută) a fost de opt ori suprasubscrisă.
În domeniul cercetării și dezvoltării (R&D), ZF și-a extins activitățile: la 3.5 miliarde de euro, cheltuielile de cercetare și dezvoltare au fost ușor peste cifra de anul precedent de 3.4 miliarde de euro. Raportul de cercetare și dezvoltare a fost de 7.6 la sută (2022: 7.8 la sută). Investițiile în imobile, fabrici și echipamente s-au ridicat la 2.2 miliarde euro (2022: 1.9 miliarde euro), ceea ce corespunde unei ponderi a investițiilor de 4.8% (2022: 4.3%).
La 31 decembrie 2023, ZF avea o forță de muncă globală de 168,738 de angajați (2022: 164,869).
Perspectivele pentru anul fiscal 2024 rămân prudente. Acestea încă sunt caracterizate de un mediu economic slab, cu inflație și conflicte geopolitice. Având în vedere rate de schimb valutar stabile și luând în considerare tranzacțiile corporative planificate, ZF se așteaptă la vânzări ale Grupului de peste 45 de miliarde de euro în 2024. Aceasta corespunde unei creșteri organice de 5 procente. Odată cu dezvoltarea așteptată a piețelor de vânzări și achiziții, împreună cu un control corespunzător al structurilor de costuri, ZF consideră atinsă o marjă EBIT ajustată între 4.9 și 5.4 procente. Fluxul de numerar liber ajustat pentru tranzacțiile companiei este de așteptat să depășească 800 de milioane de euro.
Miliarde în investiții pentru o mobilitate sigură și curată
Klein a confirmat planul ZF de a face investiții globale în viitor de aproape 18 miliarde euro, până la sfârșitul anului 2026. Aproximativ 10.6 miliarde euro vor fi cheltuiți pentru cercetare și dezvoltare și peste 7 miliarde euro vor fi investiți în imobile, fabrici și echipamente. Cu o competitivitate sporită, locațiile germane ZF vor primi până la 30 la sută din aceste investiții. Klein a explicat acest lucru în contextul programelor de performanță în derulare: „Vedem numeroasele avantaje ale Germaniei ca locație, dar suntem conștienți de dezavantajele acesteia în competiția internațională. Dorim să lucrăm la acestea într-o manieră țintită, cu programele noastre de performanță. Pentru a reveni pe poziție fruntașă, ZF avansează cu inițiativă, forță inovatoare și dorința de a reuși. Suntem pregătiți să investim masiv în Germania, dacă sunt oportune condițiile generale și ne îmbunătățim baza de costuri aici.”
ZF este un concern tehnologic activ la nivel mondial. Compania livrează produse complexe și sisteme de mobilitate pentru autoturisme, vehiculele utilitare și tehnologie industrială. Cu un program complex de produse, ZF furnizează, printre altele, soluții complete pentru producători auto consacrați, precum și pentru furnizorii de mobilitate și companiile nou înființate în domeniul transporturilor și mobilității. ZF electrifică vehicule dintr-o gamă largă de categorii și contribuie cu produsele sale la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la o mobilitate mai sigură. Pe lângă sectorul de automobile și vehicule utilitare, ZF deservește segmente de piață precum utilaje de construcții și agricole, energie eoliană, transport maritim, tehnologie feroviară și sisteme de control/testare.
În anul 2023, ZF a atins vânzări de 46.6 miliarde de euro, cu aproximativ 168.700 de angajați la nivel mondial. Compania este reprezentată în 162 de unități de producție din 31 de țări.