Rezultate financiare BMW în 2023 – creșteri solide și noi planuri de dezvoltare/
Produse puternice, cerere puternică, rezultate puternice: după un an 2023 de succes, în care segmentul Auto a raportat cel mai mare rezultat operaţional din istorie, BMW Group îşi propune să-şi continue cursul de creştere profitabilă în anul financiar curent. Automobilele electrice (BEV) şi modelele din segmentul premium superior ar trebui să rămână din nou principalii factori de creştere în 2024 – inclusiv modelele BMW Seria 7, BMW X7 şi familia de modele Rolls-Royce, cu modelul electric Rolls-Royce Spectre.
În ambele segmente, BMW Group se aşteaptă să înregistreze o creştere semnificativă de peste 10% în anul financiar curent. În plus, la creştere vor contribui şi modelele BMW Seria 5, inclusiv BMW i5, care anul acesta va fi disponibil pentru prima dată ca model Touring electric, plus modelele de la BMW M GmbH.
În general, BMW Group se aşteaptă să înregistreze o uşoară creştere a livrărilor în segmentul Auto în 2024.
„Cu cât condiţiile-cadru devin mai dificile, cu atât este mai importantă implementarea unei strategii consistente. Drept urmare, produsele puternice şi un grad ridicat de flexibilitate vor rămâne principalii noştri factori de succes în 2024. Acest lucru va continua să ne facă un partener de încredere pentru clienţi, investitori şi părţi interesate în viitor”, a declarat, joi, Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al Conducerea BMW AG.
Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare şi cheltuielile de capital vor atinge vârful în 2024, aşa cum era planificat
Compania îşi va menţine cursul strategic, aşa cum era planificat, în 2024, cu investiţii extinse în uzinele sale, gama sa de automobile premium şi tehnologii inovatoare. Acest lucru se vede în construcţia fabricii din Debrecen (Ungaria) şi a centrelor de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune din Shenyang (China), Woodruff (SUA), San Luis Potosì (Mexic) şi Irlbach-Straßkirchen (Bavaria Inferioară). Odată cu extinderea vastă la uzina din München şi electrificarea uzinei MINI din Oxford, cheltuielile de capital vor atinge vârful în 2024. Digitalizarea companiei şi a produselor sale necesită, de asemenea, cheltuieli mai mari.
Pe lângă cheltuielile de capital, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare vor atinge, de asemenea, un nou maxim în acest an. Aceasta se va concentra în principal pe electrificarea portofoliului de automobile, inclusiv pe produsele NEUE KLASSE, precum şi pe inovaţiile digitale din maşini, cum ar fi conectivitatea, pachetele de software şi condusul autonom.
„Investim ca niciodată în viitorul companiei noastre. Construcţia şi modernizarea uzinelor noastre şi extinderea planificată a portofoliului nostru progresează rapid în acest an. Cheltuielile noastre de capital şi cheltuielile de cercetare şi dezvoltare vor atinge noi niveluri. Ne aşteptăm la o rată de investiţii de peste 6% şi la o rată de cercetare şi dezvoltare de peste 5%. Ambele valori vor reveni apoi la intervalul lor strategic obişnuit. În ciuda acestor investiţii majore în viitorul nostru, vizam un cash flow disponibil de peste şase miliarde de euro în segmentul Auto în 2024. Acest lucru indică puterea financiară a Grupului BMW”, a declarat Walter Mertl, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru Finanţe. „Continuăm să ne concentrăm pe disciplina costurilor şi pe profitabilitatea durabilă – intervalul-ţintă pe termen lung de 8-10% pentru marja EBIT în segmentul Auto rămâne punctul nostru de referinţă.”
De asemenea, compania urmăreşte să obţină o marjă EBIT în segmentul Auto de 8-10% pentru anul financiar curent. Aceasta include efectul continuu de amortizare a deprecierii şi amortizării pentru activele BBA din alocarea preţului de achiziţie.
Produse convingătoare – oferta de automobile electrice ca principal vector de creştere
În 2023, BMW Group şi-a crescut semnificativ (+74,2%) vânzările de automobile electrice la peste 375.000 de unităţi, subliniind în mod clar rolul său de pionier al mobilităţii electrice. Astfel, compania a livrat clienţilor mult mai multe automobile electrice decât concurenţii săi direcţi europeni şi, de asemenea, mult mai multe decât majoritatea jucătorilor nou-intraţi din Asia şi SUA.
Acest succes se bazează pe substanţa puternică de produs a acestor automobile, aşa cum au confirmat numeroase studii. De exemplu, în februarie, renumitul portal american Consumer Reports a numit BMW „cea mai bună marcă” pentru al doilea an consecutiv. Platforma a comparat 34 de producători de automobile şi i-a clasat pe baza scorurilor la testele rutiere, fiabilitate, satisfacţia clienţilor şi criteriile de siguranţă. Toate cele 12 modele BMW examinate au primit o recomandare clară de „cumpărare”, la fel ca şi cele două modele MINI testate, ceea ce a adus şi mărcii britanice una dintre primele poziţii.
O altă dublă victorie a venit într-un studiu realizat de compania americană de cercetare de piaţă J.D. Power, care a analizat experienţa clienţilor cu automobilele electrice: câştigătorul general a fost BMW i4, în timp ce cel mai bun model din segmentul de preţ mai scăzut a fost MINI Cooper SE.
Cu BMW i5, care va fi lansat pe piaţă anul acesta ca primul model Touring electric, şi cu noua familie MINI BMW Group va avea o opţiune de automobil electric în aproape toate segmentele sale principale. În 2024, vor fi disponibile pe piaţă peste 15 modele electrice pentru toate mărcile BMW Group.
În combinaţie cu eficienţa în creştere a motoarelor termice, BMW Group şi-a redus substanţial emisiile de CO₂ la nivelul întregii flote, în special în Europa: pe baza datelor preliminare, emisiile flotei UE au fost reduse la 102,1 g/km în 2023. Astfel, BMW Group şi-a depăşit obiectivul necesar pentru flotă de 128,5 g/km cu peste 20%. O reducere suplimentară este aşteptată în 2024.
Gama diversificată de produse garantează creşterea
Diversitatea gamei de produse a BMW Group s-a dovedit a fi o garanţie a creşterii la începutul anului 2024: în primele două luni ale anului, BMW Group a reuşit să-şi crească vânzările de automobile electrice cu un procentaj exprimat cu două cifre, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea a fost disproporţionat de puternică în SUA, unde vânzările de automobile electrice ale companiei aproape s-au dublat în primele două luni din 2024. În Europa şi China, livrările de modele electrice au înregistrat o creştere semnificativă cu proncentaj de două cifre.
În acelaşi timp, livrările de automobile cu motoare termice foarte eficiente au crescut şi în acest an. Cererea puternică a clienţilor pentru modelele BMW Group, indiferent de tehnologia de propulsie, combinată cu nivelul ridicat de flexibilitate şi flexibilitate în lanţul de valori, sunt elemente importante pentru succesul companiei.
Automobilele cu tehnologie plug-in hybrid (PHEV) rămân, de asemenea, o componentă esenţială a strategiei de electrificare a mărcii BMW. În ciuda creşterii puternice a automobilelor electrice, în special în Europa, cererea pentru aceste modele ar trebui să rămână stabilă în acest an. Această tehnologie are, de asemenea, o contribuţie valoroasă la reducerea suplimentară a CO₂ şi joacă un rol în introducerea clienţilor în mobilitatea electrică. La nivelul întregii companii, peste 560.000 de automobile electrificate (BEV + PHEV) au fost deja livrate clienţilor în 2023. Acest lucru este echivalent cu 22% din vânzările totale ale BMW Group.
Popularitatea puternică a modelelor PHEV a ajutat, de asemenea, BMW Group să depăşească deja totalul de peste două milioane de automobile electrificate (BEV + PHEV) livrate către clienţi. Aproximativ 55% dintre aceste automobile sunt PHEV şi aproximativ 45% modele sunt BEV. Cu toate acestea, vânzările de automobile electrice au crescut mult mai repede în ultimii ani decât modelele PHEV.
MINI şi Rolls-Royce vor deveni mărci exclusiv electrice
Mărcile MINI şi Rolls-Royce sunt pe drumul lor către un viitor complet electric de la începutul anilor 2030. O privire asupra acestui lucru este deja oferită de noua familie MINI şi Rolls-Royce Spectre, primele unităţi fiind deja livrate clienţilor. Noile comenzi pentru Rolls-Royce Spectre se extind deja în 2025. Producţia noului MINI Countryman a început acum pentru prima dată la uzina BMW Group din Leipzig, unde va fi construit ca model electric şi cu un motor termic foarte eficient.
Cu această gamă extinsă de modele electrice, BMW Group se aşteaptă să-şi menţină traiectoria de creştere constantă în anii următori. În a doua jumătate a deceniului, NEUE KLASSE, cu calităţi excepţionale ale produsului, are potenţialul de a accelera şi mai mult pătrunderea pe piaţă a mobilităţii electrice. În funcţie de condiţiile de piaţă din a doua jumătate a deceniului, de evoluţia preţurilor şi de disponibilitatea materiilor prime, precum şi de ritmul în care este creată o infrastructură vastă de încărcare, peste 50% din toate automobilele BMW Group livrate la nivel mondial ar putea avea un sistem de propulsie electric înainte de 2030. Dacă sunt incluse modelele PHEV, acest procent este în mod corespunzător mai mare.
NEUE KLASSE în bloc start: BMW Vision Neue Klasse X subliniază diversitatea viitoarei game de modele BMW – un nou nivel al plăcerii de a conduce
Cu doar un an înainte de începerea producţiei NEUE KLASSE, un nou Vision Vehicle prezintă viitorul segment SAV electric al BMW Group: BMW Vision Neue Klasse X aduce filosofia şi tehnologia NEUE KLASSE în segmentul Sports Activity Vehicle, un segment care a reprezentat un procent în creştere din vânzările BMW Group în ultimii ani. În 2023, unul din două automobile BMW livrate clienţilor era un model X. „Împreună cu BMW Vision Neue Klasse, BMW Vision Neue Klasse X prezintă diversitatea viitorului nostru portofoliu de modele BMW. De la sedan sportiv, cu toate derivatele sale, la familia SAV modernă: NEUE KLASSE reflectă varietatea de modele pe care clienţii le doresc astăzi şi în viitor”, a spus Zipse. „În acest fel, subliniem că NEUE KLASSE este mult mai mult decât un automobil sau un concept specific; redefineşte marca BMW – şi, în acelaşi timp, va fi mai BMW ca niciodată.”
BMW Vision Neue Klasse X demonstrează, de asemenea, modul în care cele trei caracteristici principale ale NEUE KLASSE – electric, digital şi circular – pot fi extinse pentru a include o a patra dimensiune: plăcerea de a conduce care formează nucleul mărcii BMW este dusă la următorul nivel, cu controlul propulsiei şi şasiului dezvoltat special pentru NEUE KLASSE şi cu a şasea generaţie de tehnologie BMW eDrive. Obiectivul este ca NEUE KLASSE să ofere „plăcerea de a conduce BMW” la un nivel şi mai înalt.
În automobilul BMW al viitorului, acest lucru va fi asigurat de două dintre cele patru unităţi de control electronic complet noi, foarte compacte, care lucrează inteligent împreună la ceea ce anterior a fost procesat separat. Prima unitate de control integrează întregul sistem de propulsie şi dinamica de condus, cu o putere de calcul de până la zece ori mai mare, bazată pe un nou pachet de software dezvoltat intern de BMW Group. A doua unitate de control va permite următorul salt masiv în condusul autonom. Informaţii mai detaliate despre celelalte două unităţi de control electronic foarte compacte – una responsabilă de conectivitate şi funcţionalitate de infotainment, cealaltă care reuneşte peste 100 de funcţii de bază ale automobilului, de la cheia digitală a maşinii la alimentarea cu energie şi la cablajele de comunicaţii – vor fi furnizate la o dată ulterioară.
Pe lângă sistemele de propulsie electrice îmbunătăţite şi mai mult, această a şasea generaţie de tehnologie BMW eDrive include şi celule noi, rotunde, pentru bateriile litiu-ion, cu o densitate de energie volumetrică cu peste 20% mai mare decât cea a celulelor prismatice utilizate anterior. În combinaţie cu trecerea la un sistem de 800 de volţi, aceasta va îmbunătăţi viteza de încărcare cu până la 30% – permiţând automobilelor să se încarce suficient pentru o autonomie de 300 de kilometri în doar zece minute. A şasea generaţie BMW eDrive oferă, de asemenea, o autonomie cu până la 30% mai mare. În acelaşi timp, această nouă generaţie de tehnologie ar trebui să reducă semnificativ costurile: în comparaţie cu tehnologia actuală Gen5 cu o autonomie comparabilă, costul sistemului electric Gen6, adică al bateriei de înaltă tensiune cu sistem de propulsie, ar trebui să fie cu 40-50% mai mic.
Când vine vorba de aerodinamică, BMW Vision Neue Klasse X se remarcă cu o nouă valoare de top: rezistenţa a fost redusă cu 20%, comparativ cu un model comparabil din portofoliul actual. Noile modele de anvelope şi un sistem special de frânare pentru automobilele electrice ajută la creşterea eficienţei generale a automobilului cu până la 25%.
Noua generaţie de BMW iDrive duce interacţiunea utilizatorului la nivelul următor
BMW Group şi-a prezentat deja viziunea despre viitoarea experienţă digitală, atât în interiorul, cât şi în afara automobilului, cu BMW i Vision Dee, la CES din Las Vegas în 2023. Noul BMW iDrive, prezentat acum în BMW Vision Neue Klasse X, se bazează pe o arhitectură software foarte compactă şi se bazează pe sistemul de operare BMW de ultimă generaţie.
În acest vision vehicle, BMW Panoramic Vision proiectează informaţii-cheie pe toată lăţimea parbrizului. Acest lucru va fi completat în NEUE KLASSE de BMW 3D Head-Up Display îmbunătăţit. În combinaţie cu un volan nou dezvoltat cu butoane multifuncţionale, noul ecran central şi controlul vocal avansat al Asistentului Personal Inteligent BMW, BMW iDrive duce interacţiunea dintre conducător şi automobilul său la un nivel cu totul nou.
Pachete tehnologice: cele mai recente inovaţii – indiferent de sistemul de propulsie
În viitor, toate aceste inovaţii şi progrese tehnologice nu sunt concepute doar în beneficiul modelelor NEUE KLASSE, ci şi întregului portofoliu de produse BMW. Baza pentru aceasta este principiul modular pe care BMW Group l-a stabilit în aşa-numite pachetele tehnologice. Aceste pachete, care acoperă domeniile digital, transmisie, condus exterior şi interior, pot fi utilizate în segmente pentru majoritatea portofoliului de produse. Sunt scalabile, pot fi utilizate pe toate arhitecturile şi pot fi astfel modificate pentru diferite concepte şi segmente de automobile.
„Pachetele noastre tehnologice ne oferă o pârghie importantă pentru scalarea rapidă şi eficientă a inovaţiilor şi a progreselor tehnologice. În acest fel, ne putem asigura că oferim clienţilor noştri cea mai recentă tehnologie – indiferent de segment şi de sistemul de propulsie al automobilului”, a spus Zipse.
Drive teste cu NEUE KLASSE sunt deja în desfăşurare
Aceste inovaţii îşi vor face debutul foarte curând în NEUE KLASSE. Primele automobile efectuează în prezent drive teste în condiţii extreme. Producţia de serie va creşte apoi în a doua jumătate a anului 2025, cu modelele de volum mare al mărcii BMW, cu un Sports Activity Vehicle care este anunţat de BMW Vision Neue Klasse X. Acesta va fi urmat de un sedan în actualul segment Seria 3, pentru care BMW Vision Neue Klasse a oferit o avanpremieră la IAA MOBILITY. Intenţionăm să lansăm un total de cel puţin şase modele NEUE KLASSE în reţeaua globală de producţie a BMW Group în primele 24 de luni de la începerea producţiei.
NEUE KLASSE va fi lansat în 2025 la noua uzină BMW Group din Debrecen (Ungaria), care va produce exclusiv automobile pentru NEUE KLASSE. Din 2026, modelele NEUE KLASSE vor fi construite şi la uzina principală, cu o istorie de peste 100 de ani, din München, care în prezent finalizează pregătirile necesare pentru trecerea la producţia exclusivă de automobile electrice din 2027. În acelaşi an, producţia de serie a NEUE KLASSE va începe la uzina San Luis Potosí (Mexic), în timp ce fabrica din Shenyang (China) se pregăteşte şi ea pentru NEUE KLASSE.
Pila de combustie cu hidrogen, un alt pilon al tehnologiei de propulsie
BMW Group încă presupune că nu toate pieţele din întreaga lume vor avea condiţiile-cadru necesare pentru ca toţi clienţii să treacă la mobilitatea electrică pură în următorul deceniu. În consecinţă, o gamă de produse cu tehnologie de propulsie convenţională extrem de eficientă va fi necesară în continuare pentru a îndeplini cerinţele individuale de mobilitate ale oamenilor, contribuind în acelaşi timp la reducerea CO₂ în sectorul transporturilor.
Se aşteaptă, de asemenea, că tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen va reprezenta un procent din ce în ce mai mare din combinaţia de sisteme de propulsie începând cu a doua jumătate a deceniului. BMW Group continuă în mod sistematic dezvoltarea acestei tehnologii ca opţiune suplimentară pentru mobilitatea individuală durabilă şi – în funcţie de cerinţele pieţei şi de modul în care se dezvoltă condiţiile – ar putea imagina un potenţial automobile de producţie în a doua jumătate a deceniului. O serie-pilot a BMW iX5 Hydrogen a fost prezentată presei din întreaga lume pentru prima dată în 2023. De atunci, flota a fost utilizată cu mare succes în scop demonstrativ şi de testare în rândul diferitelor grupuri-ţintă.
Cu pila de combustie de înaltă performanţă şi bateria de putere optimizată, sistemul de propulsie al BMW iX5 Hydrogen este unic la nivel mondial. Hidrogenul gazos necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 de bari, realizate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Împreună, ele conţin 6 kg de hidrogen, ceea ce oferă BMW iX5 Hydrogen o autonomie de 504 kilometri în ciclul WLTP. Reumplerea rezervoarelor de hidrogen durează doar 3-4 minute – aşa că, prin doar câteva opriri scurte, BMW iX5 Hydrogen este capabil să asigure plăcerea de a conduce tipică BMW, chiar şi pe distanţe lungi.
Dezvoltarea durabilă integrată în strategie
În 2021, BMW Group a devenit primul producător de automobile german care s-a alăturat campaniei Business Ambition for 1,5° C lansată de iniţiativa Obiective Bazate pe Ştiinţă şi, prin urmare, s-a angajat în obiectivul neutralităţii climatice complete pe întreg lanţ de valori până cel târziu în 2050.
Pentru a ţine cont de toate aspectele dezvoltării durabile complete, BMW Group îşi foloseşte abordarea „secondary first” pentru a creşte treptat procentul de materiale reciclate şi reutilizabile utilizate în automobilele NEUE KLASSE. În 2021, BMW i Vision Circular a oferit deja o imagine despre cum ar putea arăta mobilitatea individuală, durabilă şi de lux în mediul urban în 2040: construită din materiale secundare şi materii prime regenerabile – şi complet reciclabile.
BMW îndeplineşte toate obiectivele de afaceri pentru 2023, conform prognozei
În anul financiar 2023, BMW Group şi-a atins obiectivele de afaceri, conform prognozei. Cu un total de 2.554.183 de automobile premium livrate clienţilor (+6,4%), aceasta a reprezentat o creştere solidă. Veniturile grupului pentru întregul an au crescut la 155,498 miliarde de euro (+9,0%). Pe lângă consolidarea completă a BBA, veniturile au fost determinate în principal de volumele mai mari de vânzări şi de efectele pozitive ale mixului de produse. Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) au urcat la 18,482 miliarde de euro (+32,0%).
Profitul brut de 17,096 miliarde de euro reflectă un efect de bază corespunzător: în anul precedent, reevaluarea acţiunilor deţinute anterior la BBA de 7,7 miliarde de euro a crescut semnificativ rezultatul financiar al BMW Group şi profitul companiei. În absenţa acestui efect, profitul brut (-27,3%) şi profitul net al BMW Group (-34,5%) pentru 2023 au fost semnificativ mai mici decât în anul precedent. Fără efectul unic al reevaluării la care se face referire, profitul net al companiei pentru 2023 ar fi fost mult mai mare faţă de cel din anul anterior.
În segmentul Auto, profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a crescut semnificativ la 12,981 miliarde de euro (+22,1%). Condiţiile favorabile au venit din consolidarea completă a BBA, precum şi din creşterea vânzărilor şi dintr-un mix de produse îmbunătăţit. Acest lucru a fost compensat de dificultăţile create de cheltuielile de cercetare şi dezvoltare, precum şi de costurile mai mari ale materialelor. Marja EBIT pentru această perioadă a fost de 9,8% (2022: 8,6%). Excluzând deprecierea şi amortizarea activelor BBA din alocarea preţului de achiziţie de 1,4 miliarde de euro menţionată anterior, marja EBIT a fost de 10,8%.
Datorită acestei evoluţii pozitive a profitului, cash flow disponibil al segmentului a totalizat 6,942 miliarde de euro la sfârşitul lunii decembrie (2022: 11,071 miliarde €/-37,3%), în ciuda cheltuielilor de capital mai mari. Anul precedent a inclus efectul pozitiv unic de 5 miliarde de euro din consolidarea completă a BMW Brilliance.
Cheltuielile de capital ale BMW Group s-au ridicat la 8,836 miliarde de euro (+8,5%) în 2023. Cheltuielile substanţiale au fost direcţionate către modulele de electrificare şi condus autonom, înfiinţarea centrelor de producţie de baterii de înaltă tensiune pe diverse pieţe şi construcţia fabricii din Debrecen (Ungaria).
Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ale grupului au totalizat 7,538 miliarde de euro (+13,8%). Pe lângă cheltuielile de dezvoltare pentru viitoarele modele ale NEUE KLASSE, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare s-au concentrat în primul rând pe electrificarea şi digitalizarea suplimentară a portofoliului de automobile şi a condusului autonom.
Se propune un dividend de 6,00 € – bonus din profit pentru angajaţi
Rentabilitatea ridicată a BMW Group este confirmată de „profitul pe acţiune” (EPS), care a fost de 17,67 euro pentru 2023. Valoarea ridicată pentru anul precedent, de 27,31 euro pe acţiune, reflectă efectul unic al reevaluării acţiunilor deţinute anterior la BBA în valoare de 7,7 miliarde de euro. Fără acest efect, valoarea pentru 2022 ar fi fost de 15,66 euro pe acţiune, prin urmare EPS în 2023 ar reflecta o creştere semnificativă de 12,8%.
BMW Group îşi împarte succesul cu acţionarii săi, cu o rată de plată în intervalul obişnuit de 30-40% pentru exerciţiul financiar 2023. Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propune un dividend de 6,00 euro per acţiune ordinară (2022: 8,50 €) şi 6,02 euro per acţiune preferenţială (2022: 8,52 €) la Adunarea Generală Anuală din 15 mai. Aceasta reprezintă o rată preliminară de plată de 33,7% (2022: 30,6%).
În conformitate cu principiul performanţei şi recompensei, angajaţii din Germania vor participa, de asemenea, la succesul companiei într-un mod adecvat. De exemplu, un muncitor calificat va primi 8.400 de euro pentru anul financiar 2023 (pe baza grupului de salarii ERA 5 bazat pe Industria Metalică şi Electronică Bavaria), precum şi o altă componentă pentru planul de pensii.
Perspective pentru 2024: BMW Group se aşteaptă la o creştere profitabilă
În segmentul Auto, din cauza unei uşoare creşteri a cererii, a disponibilităţii depline a noilor modele şi a viitoarelor lansări de modele, se estimează că livrările de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce vor fi uşor mai mari decât în anul precedent. Se estimează că ponderea livrărilor de automobile electrice va creşte semnificativ, comparativ cu 2023. Marja EBIT din segmentul Auto ar trebui să fie în intervalul 8-10% în 2024.
Este de aşteptat o uşoară reducere a emisiilor de CO₂ ale flotei de maşini noi din UE, datorită îmbunătăţirii suplimentare a consumului de combustibil al automobilelor şi a numărului în creştere de automobile cu sistem de propulsie electric. Prin urmare, compania se aşteaptă, de asemenea, că numerele sale vor fi din nou semnificativ mai mici decât obiectivele oficiale din UE.
Situaţia stabilă a cererii se reflectă şi în segmentul Moto. Combinată cu disponibilitatea deplină a modelelor, inclusiv BMW R 1300 GS, sunt aşteptate livrări în creştere uşoară şi în acest segment. Se estimează că marja EBIT va fi în intervalul-ţintă de 8-10%.
În segmentul Financial Services, RoE este prognozată să fie în intervalul 14-17%. După cum era de aşteptat, cererea şi oferta continuă să se normalizeze pe pieţele de maşini second hand. Prin urmare, se aşteaptă ca veniturile din disponibilitatea controlată a automobilelor la final de leasing să scadă în continuare faţă de 2023.
Tot datorită acestei tendinţe, profitul brut al BMW Group va scădea uşor. Deoarece BMW Group continuă să fie lider printre concurenţii săi în digitalizarea şi electrificarea flotei de automobile şi intenţionează să-şi extindă această poziţie în continuare, cheltuielile de cercetare şi dezvoltare şi cheltuielile de capital pentru proiectele viitoare vor atinge vârful în segmentul Auto în 2024. De asemenea, reţeaua de producţie va fi extinsă în continuare în 2024 în legătură cu NEUE KLASSE.
Obiectivele de mai sus vor fi atinse cu un număr de angajaţi puţin mai mare. De asemenea, procentul de femei în funcţii de conducere la BMW Group este estimat să crească uşor.
Creşterea incertitudinii în ceea ce priveşte condiţiile macroeconomice şi geopolitice ar putea determina performanţa economică din unele regiuni să devieze de la tendinţele şi evoluţiile aşteptate. Aceasta se referă la politica comercială şi vamală, politica de securitate şi posibila intensificare a disputelor comerciale internaţionale. Războiul din Ucraina şi potenţialele implicaţii pentru performanţa comercială a BMW Group sunt, de asemenea, monitorizate îndeaproape. Restricţiile aplicabile, din cauza sancţiunilor, au fost deja luate în considerare în strategia companiei.