Studiu e-commerce: 50% dintre români au făcut 1-3 achiziții online în ultima lună, iar alți 30% au plasat cel puțin 4 comenzi

easySales a prezentat un raport detaliat al stadiului pieței de eCommerce din România. Cercetarea pornește de la un studiu realizat pe un eșantion relevant național de utilizatori ai serviciilor de eCommerce, iar principalele tendințe sunt dezbătute de principalii actori ai pieței locale de comerț electronic. Un punct major de discuție este reprezentat de prezența tot mai puternică a platformelor chineze de eCommerce în piața locală.

Jumătate dintre români au realizat cel puțin una, dar nu mai mult de trei comenzi online în ultimele 30 de zile. În timp ce 29,21% dintre respondenți au plasat între 4 și 10 comenzi, doar un procent mic, de 1,15% dintre români, nu a comandat niciodată online. Valoarea totală a comenzilor segmentează publicul în două categorii mari: 40,93% dintre respondenți cheltuie între 301 și 1.000 de lei, iar 35,15% între 100 și 300 de lei. Doar 2,27% au raportat cheltuieli mai mari de 5.000 de lei, în ultimele 30 de zile, la data efectuării sondajului.

easySales a reunit sute de experți și peste 700 de participanți la a cincea ediție a eCommerce Talks, unde a fost prezentat primul raport complet al pieței românești de comerț online. Raportul abordează provocările și așteptările consumatorilor, comportamentele lor de cumpărare și nivelul de încredere în eCommerce. Evenimentul, desfășurat pe 18 septembrie, a adus împreună echipe executive din România, Ungaria și Bulgaria, care au împărtășit cele mai bune practici în eCommerce.

Iată alte date relevante:

49,7% dintre români au făcut între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile
40.9% au alocat între 301 și 1.000 de lei comenzilor online, în ultimele 30 de zile
43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop
62,1% au plasat majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice
74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online
50,3% preferă livrarea acasă, prin curier
65,2% preferă să plătească prin cardul bancar
58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media
47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important
43,7% se așteaptă la acces non-stop la serviciul de relații cu clienții
50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia
34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării
45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu
34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay
41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale
36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării
34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult
48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare
57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare
40,1% se așteaptă ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare

Despre eCommerce Talks by easySales

eCommerce Talks by easySales este susținut de partenerii: eMag Marketplace, the Marketer, Kaufland Global Marketplace, Innoship, Aqurate, Infinity.ro, MerchantPro, Prim.io, Planograma, LaJumate, Fan Courier, Skroutz, OLX, Simplify by KLG, DPD, DHL, tbi bank, Compari!, AltExpress, Daktela, Call2all, Consulting Hungary, Doctor SEO, Pactic, Altex, Decathlon, Packeta, Colete Online, Pluriva, Alcalia, Nestea, Julius Meinl, Born Winner, Beciul Domnesc, Cubano, Lazy Duck, Japanos, Rountrip, Pepsi, Lay’s, Scenta, Quasar.

easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducere automată.

Printre inovațiile care stau la baza evoluției easySales se numără și soluții avansate de automatizare, concepute să eficientizeze gestionarea operațiunilor eCommerce. Un exemplu concret este capacitatea platformei de a automatiza printarea documentelor necesare comenzilor, cum ar fi facturile și AWB-urile, ce permite utilizatorilor să imprime automat documentele comenzilor, direct din interfața easySales. Utilizatorii pot integra acest pas în propriile procese de automatizare personalizate, simplificând procesul de gestiune a comenzilor și minimizând riscul de eroare umană.

Soluția easySales a fost desemnată finalistă a concursului Uipath Automation Award în luna Octombrie 2021 și, în mai 2022, a devenit finalistă în programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltării accelerate și extinderii start-up-urilor cu potențial din Europa, ce pot să consolideze ecosistemul de eCommerce cu soluții de automatizare. Recent, evoluția easySales a fost recunoscută prin distincția Gold Award în cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator.