Dulcinella România se extinde: antreprenorii pot prelua franciza Dulcinella sau pot opera o locație existentă

Dulcinella România, rețea românească de cofetării și patiserii cu rădăcini basarabene, vizează o dezvoltare cu 80% a numărului de locații, de la 20 la 100, până la sfârșitul anului 2026. Dintre acestea, 80% vor fi create prin francizare sau operare, două tipuri de parteneriate care vor defini strategia Dulcinella Group în următorii ani. Până la finalul lui 2025, 60% din cifra de afaceri a rețelei o vor reprezenta venituri din locații francizate sau în operare.
Operarea și francizarea reprezintă pași în vederea atingerii obiectivului pe termen lung, în următorii 5-7 ani, acela de a ajunge la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro anual.
„Conform strategiei pe care am pus temelia business-ului acum 2 ani de zile, a venit acel moment din planul nostru de dezvoltare în care noi trebuie să ajungem să nu mai operăm nicio locație, fiindcă suntem producători și focusul nostru e să producem mai mult și mai bine. În plus, cunosc foarte mulți corporatiști talentați, care au fost sau sunt, de exemplu, în top management, care au aptitudini de lider, de a construi și conduce o echipă, știu ce înseamnă o strategie, știu cum să aducă un business la succes, însă nu au bani proprii să investească. Sau poate au banii necesari pentru o investiție, dar nu sunt dispuși să riște construind un business de la zero”, declară Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Antreprenorii care vor dori să preia un business Dulcinella vor trece printr-un proces de analiză atentă, pentru a observa dacă valorile sale, planurile de business și modul de gândire sunt în linie cu valorile Dulcinella.
Un avantaj al celor două tipuri de parteneriat îl reprezintă preluarea unui business deja matur și sustenabil, cu o piață proprie stabilă și un coeficient de loialitate ridicat, în sensul că 90% dintre cumpărători revin în fiecare lună să achiziționeze produse. Un al doilea avantaj este acela că 90% dintre produsele Dulcinella sunt rețete proprii, care nu se găsesc la alți producători.
Antreprenorii care aleg una dintre cele două forme de parteneriat au obligația de a cumpăra produse exclusiv de la Dulcinella.
„Nu doar că avem produse unice, ci și un process foarte rapid de fabricare, o poziționare unică și o reputație excelentă pe piață, ne dezvoltăm masiv și rapid în zona de B2B, HoReCa și retail, așadar sunt mulți diferențiatori care încurajează preluarea brandului nostru de către antreprenori”, explică Sergiu Diaconu.
Operarea unei cofetării – patiserii Dulcinella:
Operarea unei locații Dulcinella se face în baza unei garanții de 15.000 de euro și a unui contract de operare prin care antreprenorul va primi un procent din vânzările produselor. Plățile făcute în magazin de către clienți intră în contul Dulcinella, iar din procentul stabilit, Grupul va reține chiria spațiului. Restul sumei va fi virată în contul operatorului, din care acesta își va plăti angajații, iar restul îi rămâne antreprenorului.
„Antreprenorii ar prelua o locație care e deja dezvoltată și profitabilă, cu clienți fidelizați. Cei 15.000 de euro reprezintă nu doar o garanție pentru toate echipamentele pe care le ia în custodie și pe care le găsește în locație, deja în activitate, ci ne și dă siguranța că știe să facă business. În plus, ideea de a primi un procent din vânzări presupune automat un interes al operatorului de a face performanță – cu cât vinde mai mult, cu atât suma pe care o va primi este mai mare. Iar noi ne luăm angajamentul să fim alături de antreprenor prin suport continuu si consultanță concentrată pe dezvoltare și inovație”, adaugă Sergiu Diaconu.
De asemenea, operatorul trebuie să se înscrie sub marja de pierderi de marfă de 1.2% pe care o înregistrează Dulcinella la momentul actual.
Francizarea unei cofetării – patiserii Dulcinella:
A doua formă de parteneriat este francizarea, pe care Dulcinella Group a dezvoltat-o deja în două locații noi din Brașov, și presupune o taxă de francizare de 10.000 de euro și o investiție între 80.000 și 120.000 de euro în amenajarea spațiului dacă locația este stradală, sau până la 50.000 de euro dacă este vorba de amenajarea unei insule într-un mall sau complex comercial. În plus, antreprenorii vor plăti o redevență lunară de 5% și o taxă de marketing de 1.500 RON/lună, care va alinia locația francizată cu restul cofetăriilor – patiseriilor din grup.
„O franciză este business-ul antreprenorului, sută la sută. El este proprietarul companiei, el face toate încasările pe propriul SRL, angajații sunt ai lui, chiria la fel, el recrutează și formează personalul, interacționează cu clienții și monitorizează performanțele financiare ale afacerii. Noi venim cu produsele de calitate și variate și cu know-how-ul, vom oferi suport complet, training, livrare rapidă și vom fi la fiecare pas acolo”, spune Sergiu Diaconu.
Dulcinella Group va continua deschiderea de magazine proprii, pe care apoi le va pune la dispoziția antreprenorilor fie prin operare, fie prin francizare. Extinderea se va face în orașele aflate la o distanță de aproximativ 150 de kilometri de București și pe zona Moldovei, unde infrastructura de producție și distribuție este deja bine dezvoltată.
„Spațiile ideale pentru noi sunt de 70 de metri pătrați. Noi căutăm în permanență locuri potrivite pentru a deschide noi cofetării – patiserii, dar dacă sunt antreprenori care au deja spații foarte bune care se pretează business-ului nostru, pot prelua franciza, după ce trec printr-un proces al nostru de analiză”, adaugă Sergiu Diaconu.
Dulcinella exportă deja produse către țări precum Marea Britanie, Bulgaria și Spania, și intenționează să ducă și franciza în aceste zone din diaspora, dar și în alte țări precum Franța, Italia, Portugalia, Irlanda.
Dulcinella România este un brand de cofetărie și patiserie cu rădăcini în bucătăria basarabeană care s-a lansat în România în 2021, iar din 2023 face parte din portofoliul fondului de investiții Cornelius H Group LTD din Londra.
Produsele sunt realizate în fabrica Dulcinella de la Târgu Neamț și sunt comercializate în rețeaua prezentă în București, Brașov, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman și Fălticeni. Printre cele mai apreciate creații de cofetărie și patiserie se numără prăjituri precum Cușma lui Guguta, Smântânel sau Nicolae sau produse de patiserie precum plăcintele la tigaie ori cornulețele.
Brandul operează offline și online printr-o rețea de cofetărie și patiserie, prin livrări online, în HoReCa și retail. De asemenea, exportă produse în Franța, Bulgaria, Spania și Marea Britanie.