Compania românească MAMBricolaj a aniversat 14 ani pe piața de materiale și accesorii pentru mobilă

MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, fondat de Cristian Găvan și listat, din 2021, pe piața AeRo a Bursei de Valori București, sărbătorește 14 ani de la deschiderea primei unități în București, marcând astfel introducerea pe piața din România a unui concept inovativ de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, ce permite clienților să-și creeze propria mobilă, după preferințe și putere financiară.

În cei 14 ani de existență, MAMBricolaj și-a majorat de 16 ori portofoliul de produse pe care le comercializează și are de 12 ori mai mulți angajați în cele trei magazine ale rețelei din București. Anul trecut, în rețeaua MAM s-au înregistrat aproape 350.000 de tranzacții, cea mai mare fiind de 43.000 de lei la o singură comandă.

Rețeaua MAMBricolaj este organizată, în prezent, hibrid cu trei magazine fizice în București și unul online, primul fiind deschis în urmă cu 14 ani în Bdul Basarabia și mutat ulterior în Șoseaua Morarilor. Cel mai nou magazin al rețelei, situat în Prelungirea Ghencea, a fost deschis în urmă cu patru ani și a avut o evoluție spectaculoasă încă de la început.

MAMBricolaj crește, pe o piață provocatoare și competitivă

Anul 2024 a fost un an provocator pentru MAMBricolaj, pe o piață complexă și competitivă, an în care compania a ales/numit un nou Consiliu de Administrație, un nou director operațional și doi directori noi de magazine, actualul board asumându-și o schimbare strategică importantă.

”Activăm pe o piață caracterizată printr-o cerere constantă, dar și cu mari provocări legate de o serie de factori economici și de comportamentul de consum. În prezent, consumatorii sunt tot mai atenți la raportul calitate-preț, iar companiile din sector se concentrează pe diversificarea ofertei și pe îmbunătățirea proceselor interne pentru a răspunde mai bine nevoilor acestora. În același timp, concurența este mare, iar fluctuațiile economice, cum ar fi inflația și schimbările de pe piața imobiliară, pot influența comportamentul de cumpărare al consumatorilor. De asemenea, sectorul se confruntă cu provocări majore, printre care costurile ridicate ale materiilor prime, gestionarea lanțurilor de aprovizionare și menținerea unei oferte atractive într-un mediu de concurență intensă. De aceea, pe parcursul anului trecut, deși am încercat să rămânem dedicați viziunii de a fi un lanț de magazine specializate în accesorii de mobilă, am realizat și o serie de investiții esențiale în rețeaua noastră, cu scopul de a îmbunătăți semnificativ experiența de cumpărare a clienților și de a susține dezvoltarea continuă a MAMBricolaj. Prin aceste investiții, continuăm să ne consolidăm poziția pe piață și să oferim clienților soluții inovatoare, accesibile și de calitate”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.

Anul trecut, MAMBricolaj a început un proces amplu de remodelare a magazinelor, pentru a oferi clienților un spațiu modern, în care să găsească nu doar produsele deja consacrate, ci și o gamă extinsă de soluții complementare vieții de zi cu zi. Portofoliul de produse a fost diversificat cu aproximativ 10.000 de coduri noi, incluzând articole din domenii precum menaj, curățenie, home&deco, accesorii auto, gadgeturi, birotică și produse de sezon, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor și preferințelor clienților. MAMBricolaj a achiziționat, de asemenea, echipamente de ultimă generație în locațiile Luică și Morarilor, precum utilaje noi pentru căntuirea pieselor din PAL, pentru îmbunătățirea calității comenzilor și reducerea termenelor de livrare. Compania a continuat să investească în consolidarea platformei online MAMBricolaj și lucrează la dezvoltarea unei aplicații mobile MAM, având în vedere creșterea cererii pentru soluții de cumpărare rapide și accesibile. În plus, compania a implementat și o stație de încărcare pentru vehicule electrice în locația Morarilor.

În cei 14 ani de la lansare, MAMBricolaj a schimbat profilul clienților, de la producători de mobilă, la clienți end-user

Deschis în 2011, magazinul MAMBricolaj din Bdul Basarabia, mutat ulterior în Șoseaua Morarilor, propunea, în premieră pe piața de profil din România, un concept inedit de magazin, care permitea și clienților fără cunoștințe și experiență în domeniu să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării de mobilă la comandă, dar în condițiile unui raport calitate/preț sensibil mai avantajos.

Dacă la început, MAMBricolaj era prima opțiune pentru meseriașii care fabricau mobilier la comandă, în prezent, rețeaua fondată de omul de afaceri Cristian Găvan se bucură de o clientelă mixtă. Numărul meseriașilor care aleg MAMBricolaj are în continuare o pondere semnificativă în vânzări, însă numărul clienților persoane fizice crește și el de la un an la altul. Clienții persoane fizice aleg MAMBricolaj fie pentru că vor să facă schimbări în propria locuință și știu că în magazinele MAMBricolaj găsesc tot ceea ce au nevoie, fie pentru că oferta de produse din cadrul rețelei este, de la an la an, tot mai consistentă.

MAMBricolaj a plecat la drum cu un magazin, 10 angajați și în jur de 1.500 de produse comercializate, iar astăzi a ajuns la trei magazine în București, peste 120 de angajați, o gamă de peste 25.000 de produse comercializate și tranzacții anuale care s-au apropiat de 350.000 în 2024, în creștere cu peste 5% față de anul anterior. Dacă în 2011 gama de produse cuprindea strict accesorii pentru mobilier, începând cu anul 2019 compania a început să introducă treptat categorii noi de produse, pentru a se alinia cerințelor și preferințelor unei game cât mai largi de clienți.

MAM Ghencea, ultimul magazin deschis în 2021, a avut o evoluție spectaculoasă în cei patru ani de la lansare, cu creștere de la an la an, atât ca vânzări, cât și ca număr de clienți, ajungând în 2024 la un număr de tranzacții cu 11% mai mare față de anul anterior.

43.000 de lei, cea ai mare sumă cheltuită la o singură achiziție. Românii, mai preocupați în 2024 de decorațiuni interioare și de curățenie

În 2024, media bonului de cumpărături per client a fost 160 lei, iar valoarea cea mai mare a unei singure achiziții a fost de 43.000 de lei, înregistrată în magazinul MAM Morarilor.

În ceea ce privește preferințele clienților, în continuare accesoriile pentru mobilier sunt în topul celor mai vândute produse însă, față de anii anteriori, în 2024 s-a observat o creștere considerabilă a vânzărilor la categoria decorațiuni și produse pentru curățenie.

”Anul trecut, am observat o tendință clară în rândul clienților noștri de a prefera soluții simple și accesibile pentru amenajările interioare, care pot fi realizate de fiecare persoană în parte, fără a necesita ajutorul unui specialist. Produsele precum riflajele sau panourile PVC au fost foarte populare, datorită faptului că sunt ușor de montat și nu necesită materiale de construcție complexe sau muncitori specializați. În ceea ce privește culorile și stilurile, românii au ales predominant nuanțe mate și naturale, care aduc un aspect curat și elegant în locuințe. Produsele care permit realizarea amenajărilor cu mâna lor, cum ar fi profilele metalice, rame din lemn, panouri și altele, au avut o cerere constantă. Aceste soluții sunt apreciate pentru flexibilitatea lor și pentru faptul că oferă posibilitatea de a personaliza spațiile într-un mod rapid și eficient”, a explicat Cristian Găvan.

MAM Ghencea vine cu soluții pentru cererile clienților

În 2021, MAMBricolaj a investit 150.000 de euro în panouri fotovoltaice care au fost instalate pe acoperișul magazinului din Ghencea, compania demonstrându-și astfel angajamentul ferm față de sustenabilitate. Trei ani mai târziu, energia verde produsă asigura și energia necesară pentru stația de încărcare auto de 120 kW. În plus, magazinul a dezvoltat biroul de servicii proiectare mobilier, ca urmare a cererii ridicate venite din partea clienților care doresc mobilă la comandă.

”Suntem foarte mulțumiți de performanța acestui sistem, care ne permite să operăm într-un mod sustenabil, reducând dependența de sursele tradiționale de energie și având un impact pozitiv asupra mediului. Ne ascultăm clienții și venim cu soluții la nevoile lor, în consecință am suplimentat biroul de servicii proiectare mobilier pentru a putea prelua toate comenzile de mobilă la comandă”, a mai spus Cristian Găvan, fondatorul rețelei MAMBricolaj.

La aniversarea celor 4 ani de MAM Ghencea și 14 ani de MAM Morarilor, compania a organizat tombole cu premii și a oferit ciocolată tuturor clienților celor două magazine.

După ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAM Bricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori.

Primul magazin MAMBricolaj din București, cu o suprafața de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Bdul Basarabia. Unitatea a fost mutată în 2019 pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 3.500 mp. Al doilea magazin MAMBricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2017, MAMBricolaj are și magazin online.

MAMBricolaj pune la dispoziția clienților o gama larga de produse, precum accesorii pentru bucătărie, sisteme dressing, sisteme sertare, sisteme de ridicat, picioare pentru mobilier, profile aluminiu, organe asamblare, mânere, balamale, blaturi, MDF, panouri de pal, canturi, cuiere, saltele, somiere, chiuvete, console, electrocasnice, galerii, scaune, mese, vopsele sau adezivi. Toate produsele MAMBricolaj pot fi achiziționate atât din magazinele fizice, cât și online.