Novotel sărbătorește primul an al parteneriatului său cu World Wide Fund for Nature

Sea turtle, Diving in Daphne Menor, Santa Cruz Island, Galapagos, Ecuador

Înainte de Ziua Mondială a Oceanelor (8 iunie), Novotel marchează cu mândrie primul an al parteneriatului său transformator de trei ani cu World Wide Fund for Nature (WWF) și își reafirmă angajamentul față de protejarea bunăstării și longevității oceanelor prin lansarea a două noi politici alimentare: Principiile privind Fructele de Mare Sustenabile, dezvoltate împreună cu WWF Franța, și o inițiativă globală Plant-Forward care vizează toate cele 600 de hoteluri din rețea.

„La Novotel, luăm măsuri decisive pentru a proteja oceanele, iar parteneriatul cu WWF este un motor esențial al acestui angajament,” a declarat Jean-Yves Minet, Novotel Global Brand President „Cu sprijinul și expertiza WWF, putem genera schimbări la scară largă în cele 600 de hoteluri și în întregul ecosistem al industriei. Suntem hotărâți să facem mai ușor pentru oaspeți să ia decizii cu impact pozitiv asupra planetei, vieții marine și generațiilor viitoare. De la aprovizionare responsabilă la abordarea Plant-Forward, strategia noastră de impact pentru oceane este concepută să producă schimbări reale. Împreună, putem deschide drumul către un viitor mai sănătos și sustenabil – o alegere pozitivă pe rând.”

Noile Principii pentru Fructe de Mare Durabile au fost dezvoltate în parteneriat cu WWF și coordonate de experții în pescuit de la WWF Franța. Noile linii directoare, lansate global în cele 600 de hoteluri Novotel, includ interzicerea a 350 de specii de fructe de mare aflate pe lista celor amenințate, promovarea pescuitului responsabil până în 2027, servirea exclusivă a peștelui sălbatic certificat MSC sau provenit din surse locale responsabile și utilizarea de somon și creveți certificați ASC sau organici, colaborând îndeaproape cu furnizorii unde este necesar.

WWF Franța a creat un program global de instruire pentru bucătarii Novotel, echipele F&B și cele de achiziții, și colaborează cu Novotel și Accor pentru a îmbunătăți trasabilitatea.

În plus, Novotel a inițiat o ambiție Plant-Forward, propunându-și ca toate cele 600 de hoteluri să aibă cel puțin 25% din meniu bazat pe plante până în 2026. În prezent, 39% dintre hoteluri alocă deja cel puțin 25% din meniu preparatelor pe bază de plante. Novotel se angajează să ofere la scară largă o filozofie Plant-Forward delicioasă, sustenabilă și lider de piață, ghidată de un institut culinar de renume.

Novotel găzduiește anual peste două milioane de familii, iar în această vară, familiile care se cazează la Novotel vor descoperi două noi jocuri educative dezvoltate de WWF Franța și Novotel pentru a inspira și încuraja copiii să devină ambasadori ai oceanelor. „Gardienii Mediteranei” este un joc interactiv de cărți și digital, inspirat de barca WWF Blue Panda, creat pentru a educa familiile despre conservarea oceanelor într-un mod atractiv și distractiv. „Țestoasa de Mare” este un quiz digital animat care îi ajută pe copii să înțeleagă pericolele din timpul migrației țestoaselor, inclusiv plasele fantomă, plasticul și poluarea.

„Inspirarea și educarea noii generații este esențială pentru protejarea oceanelor,” a adăugat Jean-Yves. „Prin joc, plantăm semințele conștientizării, empatiei și acțiunii pentru un viitor marin mai sănătos și sustenabil. Ca brand hotelier prietenos cu familiile, Novotel este perfect poziționat pentru a susține această misiune vitală.”

De la lansarea sa în iunie 2024, Novotel a înregistrat progrese semnificative în implementarea planului său de conservare a oceanelor și de impact sustenabil.

Angajamentul Novotel față de reducerea impactului este aliniat misiunii Accor pentru o ospitalitate pozitivă, incluzând:
‑ Eliminarea plasticului de unică folosință din operațiunile hoteliere;
‑ Instalarea de dispensere mari și reutilizabile în camere;
‑ Reducerea risipei alimentare prin soluții inovatoare și implicarea oaspeților;
‑ Lansarea unor proiecte pilot cu filtre pentru microplastice în două hoteluri din Franța.

Pe lângă noile principii Plant-Forward și pentru fructe de mare durabile, Novotel a implementat acțiuni semnificative:
‑ Lansarea unui proiect global de tip Fishery Improvement Project (FIP) în T1 2025 în colaborare cu WWF, inclusiv susținerea proiectului Indian Squid FIP din Kerala, India;
‑ Parteneriat cu Seafood Souq pentru înrolarea furnizorilor și produselor marine în platforma SFS Trace, pentru standarde ridicate de trasabilitate – inclusiv un pilot cu 18 hoteluri din Orientul Mijlociu;
‑ Un proiect de achiziții lansat în Europa în colaborare cu WWF Franța, lucrând direct cu cinci furnizori pentru îmbunătățirea trasabilității în lanțul de aprovizionare. Launched a partnership with Seafood Souq to ensure all seafood suppliers and products are onboarded to SFS Trace and meet required traceability standards, including an 18-hotel pilot in the Middle East.

Novotel este dedicat promovării importanței oceanelor pentru viața modernă, inspirând echipele hoteliere, oaspeții și comunitățile să contribuie pozitiv la o relație mai echilibrată cu marea:
‑ Un nou program global Ocean Awareness Training pentru toate echipele din cele 600 de hoteluri, dezvoltat în parteneriat cu AXA Climate;
‑ Training WWF pentru fructe de mare durabile destinat bucătarilor, echipelor F&B și celor de achiziții, axat pe pescuit sustenabil și cele mai bune practici în restaurante;
‑ Evenimente, jocuri și programe educative în hoteluri, care încurajează acțiuni pozitive în comunitatea Novotel.

Novotel susține proiecte esențiale de conservare WWF Franța prin investiții care vizează impactul asupra oceanelor, cercetarea și acțiunea:

Protejarea Posidoniei în marea Mediterană

  • 9 orașe implicate, 8 zone de ancorare în proiect, 73 de geamanduri convertite în 2024 și 41 planificate pentru 2025.

Identificarea și eliminarea „plaselor fantomă”

  • 1.000 ha prospectate în Bonifacio; mai multe plase identificate; recuperări pilot cu roboți subacvatici planificate pentru 2025–2026.

Susținerea bărcii Blue Panda

  • campanie 2024 desfășurată în Franța, Grecia, Turcia, Italia și Croația; 550+ copii implicați în vizite educative; studii despre arii marine protejate și plase fantomă; participare în Nisa 8–14 iunie pentru UNOC.

Monitorizarea țestoaselor marine

  • Unde: La nivel global, cu un accent special pe regiunea Asia-Pacific
  • De ce: Șase din cele șapte specii de țestoase marine continuă să fie amenințate de recoltare, comerț ilegal, capturarea accidentală în pescuitul comercial și pierderea plajelor de cuibărit. Se cartografiază plajele de cuibărit, coridoarele de migrație și zonele de hrănire pentru populațiile critice de țestoase.
  • Stadiu: Inițiativa „Blue Corridors” a fost lansată în octombrie 2024; peste 12.600 de țestoase monitorizate la nivel global; colectarea de date și analiza conectivității sunt în desfășurare în 2025; un raport actualizat va fi publicat de WWF la UNOC 2025.

Protejarea țestoaselor din Atlanticul de Vest
‑ Unde: Scutul Guianei
‑ De ce: Mobilizarea societății civile și combaterea pescuitului ilegal, neraportat și nereglementat vor contribui la protejarea țestoaselor leatherback care se reproduc pe țărmurile Guianei, precum și a țestoaselor verzi și olive ridley din Brazilia până în Venezuela.
‑ Stadiu: A fost lansat un program de ambasadori tineri; o delegație regională va participa la UNOC în iunie 2025; proiectele pe teren — inclusiv formarea de eco-ghizi, știința cetățenească și acțiunile de advocacy — sunt în desfășurare pe parcursul anilor 2025–2026.

Ludovic Frère Escoffier, Ocean Program Manager, WWF France, a spus: „A proteja oceanul înseamnă a proteja viitorul nostru comun. În fața amenințărilor tot mai mari precum pescuitul excesiv, poluarea și pierderea biodiversității, actorii economici au un rol esențial. Salutăm angajamentul Novotel pentru integrarea conservării ecosistemelor marine în strategia sa. Colaborând cu companii influente din turism, accelerăm împreună tranziția către practici mai durabile și responsabile, compatibile cu reziliența oceanelor.”

„Oceanul este principala sursă de echilibru a planetei – ‘plămânii lumii’,” a adăugat Jean- Yves Minet. „Reglează clima, susține mijloacele de trai și protejează ecosisteme. Dar acest echilibru este în pericol. Pentru a asigura un viitor sustenabil, trebuie să ne reechilibrăm relația cu oceanele, să ne reducem impactul și să sprijinim sănătatea marină. Bunăstarea noastră este profund legată de starea oceanului. Protejarea lui nu înseamnă doar ecologie, ci și sănătate și longevitate pentru oameni.”

Privind spre viitor, Novotel rămâne dedicat extinderii impactului său prin:

  • Colaborare cu lideri ai industriei la Conferința ONU pentru Oceane în Nisa;
  • Lansarea trainingului WWF privind fructele de mare durabile – vara 2025;
  • Lansarea Ocean Awareness Training cu AXA Climate – vara 2025;
  • Extinderea practicilor de aprovizionare sustenabilă în toate hotelurile;
  • Implementarea completă a meniurilor Plant-Forward în rețea;
  • Introducerea de noi programe de implicare a oaspeților axate pe conservarea oceanelor;
  • Continuarea sprijinului pentru proiectele WWF de conservare marină în întreaga lume.

Iată 6 preparate delicioase pe bază de plante în hotelurile Novotel:

Azzurra Kitchen @ Novotel Monte Carlo

  • Hummus de sfeclă roșie și năut cu tahini, ierburi proaspete, legume de primăvară și vlăstari de porcsalată.

MOKU @ Novotel Cairns Oasis Resort

  • Salată de papaya verde cu papaya verde și morcov, avocado, ierburi aromate, edamame, dressing nam jim, crackers din cassava și lime ars.

Novotel Melbourne Airport – Boccata Restaurant & Bar
a. Rigatoni cu roșii confiate, stracciatella și pesmet crocant.

Bokan @ Novotel London Canary Wharf

  • Tofu cu lime negru, supă Dashi și marmeladă de ceapă și spanac – parte din experiența vegană de degustare și brunch-ul vegan cu refill nelimitat.

Flying Elephant @ Novotel Dubai Al Barsha

  • Zameen Ke Kebab, sfeclă glazurată cu miere, mascarpone picant și sos de prune Masala.

Ici&là @ Novotel Strasbourg Centre Halles

  • Burger „Quinoa Lover” cu galetă de quinoa și chili, cheddar alsacian, pesto rosso, vinete, dovlecei și salată verde.

Cei de la Novotel spun că „Plant-Forward, care include dietele vegetariene, vegane și flexitariene, este o alegere de stil de viață ce aduce beneficiile pentru sănătate și sustenabilitate ale alimentației vegetariene și vegane, fără a exclude complet produsele de origine animală, precum carnea, peștele sau lactatele, consumate cu moderație”.

Hoteluri Novotel participante în proiectul pilot pentru microplastice: Novotel Reims Tinqueux și Novotel Lens Noyelles.

Cele 18 hoteluri Novotel participante în inițiativa Seafood Souq: 1 hotel în Bahrain, 1 hotel în Oman, 7 hoteluri în Arabia Saudită, 9 hoteluri în Emiratele Arabe Unite.

Novotel Hotels, Suites & Resorts oferă hoteluri de înaltă calitate, concepute ca spații reconfortante și energizante, unde oaspeții pot găsi echilibrul în viețile lor aglomerate, fie că călătoresc în interes de serviciu, pentru relaxare sau pentru ambele. Gama variată de hoteluri, suite și resorturi Novotel include o multitudine de servicii: camere spațioase și modulare, cu un design natural și intuitiv; restaurante relaxate, cu opțiuni nutriționale echilibrate; spații de lucru flexibile; personal atent și proactiv; zone de joacă pentru copii; lobby-uri multifuncționale și centre de fitness accesibile.

Cu peste 590 de locații în mai mult de 60 de țări, Novotel face parte din Accor, un grup hotelier de referință la nivel global, cu peste 5.600 de proprietăți în peste 110 țări. Novotel este, de asemenea, un brand participant în ALL – platforma de rezervări și programul de loialitate lifestyle care oferă acces la o gamă largă de recompense, servicii și experiențe.