SoftServe România, în trei ani de la lansarea pe piața locală: 9.500 de ore de training pentru angajați

SoftServe, una dintre principalele companii globale de consultanță IT și servicii digitale, anunță că angajații săi din România au obținut peste 150 de certificări profesionale în doar trei ani de la intrarea companiei pe piața locală, timp în care au fost parcurse peste 9.500 de ore de învățare. În total, peste 40% din angajați sunt certificați. Totodată, compania se implică activ în formarea viitorilor profesioniști IT, având colaborări cu patru universități de top și trei asociații studențești, dar și inițiative proprii dedicate studenților, cum ar fi seria de workshop-uri tehnice Tech Nights.

La nivel global, SoftServe University, ecosistemul educațional intern al organizației, susține creșterea profesională și personală prin inițiative adaptate tuturor nivelurilor de experiență. Astfel, în 2024, SoftServe și-a continuat investițiile în dezvoltarea competențelor de business și a celor tehnice, extinzându-și, totodată, atenția către inteligența culturală, wellbeing și abilitățile interpersonale esențiale.

Ce inițiative pentru studenți are compania în România

În România, SoftServe colaborează cu mai multe universități și asociații studențești, implicându-se activ în formarea viitorilor profesioniști IT. În 2024, compania a derulat programe de practică obligatorie dedicate Big Data și DevOps – în București și Timișoara, a organizat trei workshop-uri „Tech Nights” și a sprijinit organizarea unui hackathon, la care au participat aproximativ 120 de studenți. SoftServe continuă programele de practică și anul acesta, organizând deja sesiunile pentru cel de Big Data și urmând practica DevOps.

Totodată, SoftServe a extins în România programul educațional global EduPro – dezvoltat de companie – lansând astfel un cadru internațional pentru schimbul de idei și metodele inovatoare de predare în învățământul superior. În plus, compania susține programul Bursele ANIS, acordând un grant Big Data unui profesor universitar implicat activ în dezvoltarea procesului educațional.

„Educația rămâne o prioritate strategică pentru noi, iar în 2025 ne vom concentra și mai mult pe dezvoltarea continuă a colegilor noștri, precum și pe consolidarea parteneriatelor cu universități și asociații studențești. Credem într-o cultură în care învățarea continuă este esențială pentru inovație și colaborare eficientă,” a declarat Dorina Itu, Country Learning & Development Manager.

SoftServe la nivel global – Colaborări cu 95 universități, din 7 țări

Conform raportului global SoftServe University, de-a lungul anului precedent, peste 10.200 de soluții de învățare unice au sprijinit dezvoltarea a 11.571 de cursanți interni și 6.011 externi. Aceștia au parcurs o varietate de soluții de învățare – de la perfecționare tehnologică și specializări pe arii de expertiză până la dezvoltarea abilităților de leadership, certificări și programe de coaching. Scorul Net Promoter (NPS) a crescut la 90 (+6 față de anul precedent), reflectând un nivel ridicat de satisfacție a participanților.

Mai mult, compania colaborează cu 95 de universități din 7 țări, inclusiv România, conectând peste 30.000 de studenți la inițiative educaționale care facilitează tranziția de la studii la angajare.

„La SoftServe University, construim un ecosistem complet de învățare, care sprijină fiecare etapă a dezvoltării profesionale – de la studenți și tineri specialiști până la experți și manageri cu experiență. Prin integrarea educației în strategia noastră de business, cultivăm o cultură în care învățarea continuă generează progres individual și succes organizațional. Rezultatele din raportul 2024 demonstrează clar capacitatea noastră de a transforma provocările în oportunități, consolidând rolul educației ca motor al creșterii”, a declarat Galyna Datsiv, VP Learning & Development, SoftServe.

Certificări și recunoaștere în Cloud și AI

În 2024, compania și-a consolidat expertiza în tehnologii cloud și de date, prin inițiative de certificare strategică și recunoaștere din partea industriei. Angajații SoftServe au obținut 915 certificări, inclusiv în Databricks, GitHub și platforme cloud precum AWS, Google Cloud și Microsoft. Un moment important a fost desemnarea SoftServe drept „Google Cloud Talent Development Partner of the Year” pentru regiunea EMEA, în semn de apreciere pentru inițiativele de formare și provocarea Google Cloud Certification, ce a susținut și cauze umanitare prin fundația Open Eyes.

Cultura colaborativă și schimbul de cunoștințe

Aproape 24% dintre angajați au contribuit la cultura de învățare prin implicarea în Global Educators’ Community, o rețea de peste 2.500 de mentori, speakeri, traineri și experți care promovează schimbul de cunoștințe. În 2024, s-au creat, în medie, trei noi conexiuni de mentorat în fiecare zi lucrătoare. SoftServe a susținut această comunitate prin inițiative dedicate, precum programul „Train the Trainer” și conferința #ENGAGEDUCATE. Aproape 32% dintre membrii comunității educaționale SoftServe au fost promovați sau și-au schimbat rolul, demonstrând legătura strânsă între implicarea în educație și evoluția profesională. Totodată, compania a îmbunătățit accesibilitatea instruirilor de conformitate, aliniindu-se cu standardele internaționale WCAG.

SoftServe Academy: investiție în generația viitoare

SoftServe continuă să investească în formarea profesioniștilor juniori prin SoftServe Academy, care oferă cursuri practice, reconversie profesională, internshipuri și parteneriate cu universități. În 2024, peste 6.000 de persoane au absolvit cursurile Academiei. Compania a colaborat cu 95 de universități din Ucraina, Bulgaria, Polonia, România, Columbia, Mexic și Chile. Prin hackathoane, târguri de carieră, întâlniri cu studenții și dezvoltare de curriculum împreună cu instituțiile academice, SoftServe a interacționat cu peste 30.000 de studenți, la nivel global, facilitând tranziția de la educația teoretică la cerințele reale ale industriei. De asemenea, compania a lansat primele comunități de profesori în Bulgaria, Polonia, România și Chile și a extins programul global EDUPRO. Comunitatea profesorilor a ajuns la 6.900 de membri – o creștere de 14% față de anul precedent.

Expertiză în Inteligență Artificială

Pentru aprofundarea expertizei interne în Gen AI, SoftServe University a creat peste 53 de cursuri on-demand, adaptate nivelului de competență. Soluțiile de învățare dedicate AI și Gen AI au sprijinit echipele de project management, business analysis, QA și comunicare tehnică în integrarea acestor tehnologii în fluxurile lor de lucru. În parteneriat cu comunitatea Gen AI, compania a organizat „Gen AI Days” – două săptămâni de sesiuni live, workshop-uri și masterclass-uri dedicate aplicării practice a AI. Întâlnirile regulate din cadrul comunității Gen AI Technical Excellence sprijină integrarea constantă a instrumentelor AI în ciclul de viață al dezvoltării software.

Parteneriat strategic cu NVIDIA

Colaborarea cu NVIDIA s-a intensificat în 2024 printr-un curriculum tehnic personalizat și playlisturi educaționale axate pe tehnologiile AI NVIDIA. Seria de evenimente online „NVIDIA Future Tech”, organizată împreună cu experți din ambele companii, a atras 700 de participanți. Un rezultat deosebit a fost contribuția comună la dezvoltarea a patru certificări NVIDIA: Generative AI LLM Associate, Generative AI Multimodal Associate, AI Infrastructure Professional și AI Operations Professional – primele din lume validate de experții SoftServe, consolidând poziția companiei în avangarda educației AI.

SoftServe este un furnizor de top în consultanță IT și servicii digitale, ce extinde orizontul noilor tehnologii pentru a rezolva provocările complexe ale afacerilor din zilele noastre și pentru a obține rezultate semnificative pentru clienți. Clienții se bazează cu încredere pe SoftServe pentru a proiecta și implementa capabilități mature și inovatoare, cum ar fi ingineria digitală, Big Data și analiza datelor, cloud și AI/ML.

Reputația globală a SoftServe a fost construită în decursul a peste 30 de ani de experiență, prin livrarea de soluții digitale superioare la o viteză excepțională, de către ingineri de top. Compania deservește industrii de tip enterprise, inclusiv high tech, servicii financiare, sănătate, retail, energie și producție.