Compania românească Klass Wagen lansează brandul Autozentrum și deschide subsidiară în Germania

Grupul Klass Wagen, companie românească de rent-a-car activă în prezent în România, Ungaria și Portugalia, lansează brandul Autozentrum și deschide prima sa subsidiară în Germania, devenind prima companie românească ce vinde mașini rulate pe piața germană. Initiațiva este o mișcare strategică ce inversează trendul istoric al importurilor auto și marchează începutul rețelei europene Klass Wagen Autozentrum, prin care grupul intenționează să comercializeze mașini rulate direct către clienți B2B și B2C din Europa de Vest.
„Dacă am început în 2009 cumpărând mașini din Germania, ne întoarcem acolo după 16 ani, dar nu pentru a cumpăra, ci pentru a vinde. E o realizare cu o încărcătură emoțională puternică, dar mai ales o dovadă a maturizării noastre ca business. Am crescut pe baza valorilor de transparență, seriozitate și adaptabilitate. Iar acum, cu brandul Autozentrum, vrem să ducem aceste valori în inima Europei”, spune Norbert Sabou, CEO Klass Wagen.
Noua locație din Spaichingen, landul Baden-Württemberg, este rezultatul unei investiții inițiale de peste 1 milion de euro și vine ca parte a unei strategii mai ample, care vizează lansarea unei rețele europene de vânzare a autoturismelor rulate sub umbrela Klass Wagen Autozentrum. Grupul intenționează să deschidă încă una sau două locații în Germania până în 2026.
„Experiența în construirea de relații de încredere, indiferent de barierele culturale, împreună cu know-how-ul acumulat pe piața auto europeană ne oferă capacitatea de a ne adapta la specificul fiecărei piețe și la nevoile clienților pe care îi deservim”, spune Ferencz Moricz, Chief Commercial Officer Klass Wagen.
Sloganul campaniei de lansare a brandului Autozentrum în Germania este Der Richtige Preis fur das richtige Auto / Preț potrivit pentru o mașină potrivită.
„Este, într-adevăr, o schimbare de paradigmă. Timp de decenii, românii au mers în Germania pentru a cumpăra mașini rulate. Este un proiect curajos și o dovadă că încrederea în brandurile românești poate fi construită și dincolo de granițe”, adaugă Norbert Sabou.
Noua subsidiară din Germania are ca obiectiv până în 2026 vânzarea a cel puțin 500 de unități și o cifră de afaceri estimată la 8–9 milioane euro.
”Obiectivul pe termen lung al Autozentrum este să intre pe piața de vânzări de mașini autorulate către B2C, sub brandul Klass Wagen Autozentrum, în fiecare dintre țările în care compania are operațiuni”, adaugă Norbert Sabou.
Grupul Klass Wagen comercializează în prezent aproximativ 2.000 de autoturisme rulate anual, pe segmentul wholesale în toată Europa, generând vânzări de peste 35 milioane euro pe an. Începând cu acest an, Klass Wagen a început să vândă și către clienți finali, observând o cerere pentru mașini rulate de calitate, cu un istoric certificat.
Brandul Autozentrum oferă spre vânzare peste 25 de mărci și 57 de modele de mașini, cu vârste între 1 și 4 ani. Reprezentanții grupului mizează pe seriozitate și transparență, într-un context în care clienții iau decizia de a achiziționa în funcție de accesul la informații complete și verificabile despre mașină – poze detaliate, rapoarte tehnice și video call-uri de prezentare.
Transparență, adaptabilitate și încredere: cheia pentru a intra pe piețele vest-europene
Procesul de deschidere a unei companii în Germania a venit cu provocări semnificative: birocrație complexă, cerințe stricte de transparență financiară și o percepție diferită asupra companiilor provenite din Europa de Est.
„Am înțeles repede că încrederea se câștigă altfel în Germania. Am avut parte de episoade care ne-au confirmat că, din păcate, încă plecăm cu un dezavantaj atunci când spunem că suntem din România. Chiar dacă uneori pornim cu o percepție mai rezervată din partea clienților, acest lucru reprezintă pentru noi o oportunitate excelentă de a demonstra prin seriozitate, transparență și rezultate că suntem un partener de încredere. Din acest motiv, abordarea noastră este mereu directă și la obiect”, explică Ferencz Moricz, Chief Commercial Officer Klass Wagen.
Grupul mizează pe consecvență, comunicare directă și o transparență completă în procesul de ofertare și livrare. Clienții din toate piețele europene – fie din Germania, fie din România, Ungaria sau Portugalia vor putea achiziționa mașini bine întreținute, cu istoric verificabil, la un preț corect.
Klass Wagen este un grup cu capital românesc, activ în domeniul mobilității auto din 2009. Cu operațiuni în România, Ungaria, Portugalia și, recent, Germania, grupul este specializat în închirierea și vânzarea de autoturisme, având în portofoliu peste 25 de mărci și 57 de modele, cu o vârstă medie între 1 și 4 ani. Din 2025, grupul a lansat rețeaua Klass Wagen Autozentrum, dedicată vânzării de mașini rulate direct către consumatori finali din piețele europene.