Soluțiile KADRA pentru o infrastructură aeriană de secol 21, pentru aeroporturi competitive la nivel european
Intrarea României în spațiul Schengen cu frontierele aeriene a adus, pe lângă beneficii, și provocări importante pentru cele mai mari aeroporturi din țară. Dublarea fluxului de pasageri și mărfuri în următorul deceniu și jumătate și necesitatea ridicării nivelului de siguranță în actualul context geo-politic fac investițiile în infrastructura aeroportuară mai mult decât necesare.
La un recent eveniment dedicat industriei aviatice și poziției strategice pe care o au acum aeroporturile românești pe harta europeană, cel mai mare furnizor de soluții integrate de automatizare și management al accesului din România, KADRA, a prezentat soluții din portofoliul său deja implementate în mari aeroporturi internaționale din țară. Companie românească cu experiență de peste 30 de ani în domeniu, KADRA a instalat sisteme pentru optimizarea fluxurilor în interiorul și exteriorul aeroporturilor, soluții care cresc siguranța și confortul pasagerilor, care eficientizează administrarea și totodată sunt surse de venituri regulate și consistente .
„Intrarea României în spațiul Schengen aerian a urgentat procesul de modernizare a aeroporturilor internaționale românești așa încât să poată primi un flux aproape dublu de persoane. S-au făcut investiții semnificative de extindere a infrastructurii, de îmbunătățire a serviciilor și sporire a securității. Ne bucură că, prin soluțiile din portofoliul său, KADRA a putut fi parte a acestui efort de modernizare și că am reușit să transformăm experiența pasagerilor, la propriu, de la parcare până la îmbarcare. În același timp, soluțiile KADRA pentru aeroporturi facilitează și rentabilizează administrarea acestor spații”, spune Octavian Fanea, CEO KADRA.
KADRA, soluții complete pentru modernizarea aeroporturilor
În ultimul an, KADRA, cel mai vechi furnizor de soluții integrate de acces de pe piața națională, a finalizat implementarea unei game complete de soluții pentru automatizarea accesului, gestionarea parcărilor și protecției la foc din mari aeroporturi românești. Aeroportul Internațional Ghimbav Brașov a instalat în urmă cu un an sistemul Parkomatic de management automat al parcării. Lider de piață în domeniu, Parkomatic are avantajul gestionării eficiente a locurilor de parcare și întreținerii facile, de la distanță. Această soluție aduce, prin automatizarea parcării, o economie de timp și resurse și este o sursă consistentă de venituri.
Sistemul Parkomatic a fost instalat de KADRA și la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj. Soluția automatizată de parcare a ajutat la gestionarea eficientă a spațiului. Astfel, pe lângă parcarea privată existentă, s-au mai amenajat două parcări suplimentare administrate de aeroport în regim propriu. „Automatizarea unei parcări înseamnă, pe de-o parte, reducerea costurilor de funcționare, iar pe de altă parte, crearea unei surse suplimentare de venituri. Acest lucru permite continuarea investițiilor de către managerii aeroportului”, explică Octavian Fanea.
Și Aeroportul Sibiu a finalizat, la începutul acestui an, extinderea și modernizarea parcărilor prin instalarea Parkomatic. Soluția KADRA care folosește un sistem integrat inteligent, de ultimă generație a contribuit și la retehnologizarea parcărilor Aeroportului Internațional Traian Vuia din Timișoara. Acesta a fost dotat cu porți rapide cu sistem de citire a cărților de îmbarcare și control de acces integrat, dar și cu uși și cortine rezistente la foc pentru conformare cu normativele în vigoare. Complet automatizate, porțile rapide au acuratețe ridicată în procesul de citire a cărților de îmbarcare, reduc timpul de așteptare în aeroport, oferă suport semnificativ în operare și sunt ușor de întreținut.
În curs de modernizare este și Aeroportul Oradea, unde KADRA a contribuit la eficientizarea fluxurilor prin montarea de uși metalice, tip rulou, uși secționale, precum și cortine rezistente la foc pentru protecție împotriva incendiilor.
Sistemele instalate de KADRA în ultimul an la cinci dintre aeroporturile importante pe plan naționale sunt dintre cele mai variate, adaptate necesităților fiecăruia. De altfel, soluțiile pentru aeroporturi din portofoliul companiei românești au avantajul că pot fi personalizate. Datorită furnizorilor de top cu care colaborează, cu experiență în lucrul cu mari companii aeriene ale lumii și prin apartenența la Grupul EMI, lider european în soluții industriale de acces, KADRA reușește să furnizeze și să monteze soluțiile optime pentru orice tip de necesități din domeniul său de competență.
„Odată cu intrarea în spațiul Schengen, aeroporturile vor procesa fluxuri tot mai mari de pasageri. Pentru fluidizarea traficului, eficientizarea activității și creșterea confortului și securității pasagerilor este nevoie de investiții în extinderea terminalelor și modernizarea acestor zone strategice, o prioritate mai ales în contextul geo-politic actual. De la sisteme inteligente de parcare, la uși și cortine rezistente la foc și porți rapide cu sistem de citire a cărților de îmbarcare, KADRA are în portofoliu soluții personalizate, de ultimă generație pentru aeroporturi la standarde europene, cu adevărat de secol 21. Ne bucurăm că putem fi parteneri în procesul de modernizare a aeroporturilor românești”, mai spune CEO-ul KADRA Octavian Fanea.
Cu o experiență de 30 de ani, KADRA este singura companie din România care oferă soluții tehnice integrate de inginerie și management al căilor de acces. Fie că este vorba de soluții de automatizare a ușilor, porților și ferestrelor, de managementul parcărilor (Parkomatic) sau de sisteme automate de evacuare a fumului, KADRA inovează continuu, asigurând partenerilor săi servicii complete, de la consultanță până la proiectare, execuție și mentenanță, totul pentru sporirea confortului și sentimentului de siguranță.
Printr-un model de business integrat și know-how inovativ, KADRA un veritabil one-stop-shop care pune la dispoziție toate soluțiile și sistemele de acces pentru clădiri rezidențiale, industriale, pentru unități medicale, spații urbane și locuințe individuale.
Fondată în 1993, compania KADRA înseamnă în prezent mii de proiecte implementate la nivel național de o echipă valoroasă de peste 90 de oameni care au atât know-how-ul, cât și deschiderea de a pune la dispoziția clienților experiența acumulată în timp. Azi, abordarea KADRA are la bază doi mari piloni: dezvoltarea soluțiilor în jurul conceptului de free-flow (circulație și acces liber) și o echipă cu competențe aprofundate, care va fi mereu pregătită să lucreze cu cele mai noi tehnologii din domeniu. Din 2023 KADRA a intrat într-un parteneriat strategic cu Grupul EMI, lider european în soluții industriale de acces.
EMI este recunoscut ca lider global în industria sistemelor de acces industriale. De la înființarea sa în anul 2000, compania s-a specializat în furnizarea de soluții integrate de consultanță, proiectare, producție, instalare, mentenanță și service pentru soluții de acces industriale în diverse sectoare, inclusiv industrie, centre comerciale și centre logistice. EMI, în urma achizițiilor companiilor Decran și Access Systems din Belgia, operează facilități de asamblare în România și Slovacia, precum și capacități de service și mentenanță în România și Belgia.