UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata – prime brute subscrise de 119,5 milioane euro în 2023
In anul 2023, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au raportat prime brute subscrise in valoare totala de 119,5 milioane euro, conform evidentelor statutare, si au incheiat anul cu rezultate financiare in crestere cu 10%, comparativ cu 2022, sustinute, in principal, de dinamica pozitiva a segmentelor de asigurari non-auto si de viata.
Cele doua companii UNIQA au continuat sa isi imbunatateasca profitabilitatea, astfel incat, la finalul anului 2023, au raportat in total un profit statutar inainte de impozitare de 9,3 milioane euro.
Segmentul de asigurari non-auto s-a dezvoltat accelerat, pastrand in atentie nevoile clientilor, si a generat un volum al vanzarilor mai mare cu 24% fata de cel raportat la finalul anului 2022, cu prime brute subscrise in valoare de 58,6 milioane euro.
„In 2023, am continuat un parcurs frumos din perspectiva evolutiei UNIQA, de-a lungul caruia am dezvoltat activitatea companei in mod durabil, aducand solutiile noastre de asigurare aproape de tot mai multi clienti din Romania, atat oameni, cat si companii. Am pastrat in atentie nevoile clientilor, optimizand serviciile si simplificand fluxurile cu ajutorul digitalizarii, pentru o experienta de cea mai buna calitate oferita acestora. Ne bucuram de aprecierea clientilor nostri si consolidam, mai departe, increderea pe care ne-o acorda. Am pasit in 2024, an ce marcheaza 15 ani de cand UNIQA contribuie in mod responsabil la dezvoltarea pietei de asigurari din Romania, cu obiective clare de a ramane un partener relevant, solid si stabil alaturi de clienti, colaboratori si echipa noastra, pentru o viata mai buna impreuna”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat – CEO UNIQA Asigurari.
O viata mai buna inseamna si grija pentru a proteja tot ceea ce este important „acasa”. Astfel, UNIQA a inregistrat o dinamica notabila in zona asigurarilor facultative pentru locuinta, unde numarul clientilor care au ales produsul UNICASA in 2023 a fost cu 23% peste cel din anul anterior. Din perspectiva rezultatelor financiare, acest segment a realizat anul trecut venituri in crestere cu 41% pe segmentul retail, in comparatie cu 2022, oferind clientilor o experienta bazata pe procese optimizate, pentru a creste gradul de accesibilitate si a incuraja un stil de viata sustenabil.
Calatoriile si vacantele fara griji sunt, de asemenea, aspecte importante ce contribuie la o viata mai buna, iar UNIQA le sustine prin solutii de asigurare care le permit clientilor sa se bucure din plin de aceste experiente, avand la indemana sprijinul financiar necesar in cazul unor evenimente neprevazute. De aceea, asigurarile pentru calatorie de la UNIQA sunt tot mai cautate in randul clientilor datorita beneficiilor pe care le ofera, dar si a usurintei cu care pot fi achizitionate online, prin consultantul digital ANA, sau din platforma digitala MyUNIQA. Acest segment de asigurari din portofoliul UNIQA a inregistrat vanzari in crestere cu 22% la finalul anului 2023, comparativ cu aceeasi perioada din 2022.
Rezultatele obtinute de UNIQA in 2023 arata, de asemenea, ca asigurarile de sanatate au, in continuare, un potential semnificativ de dezvoltare, sustinut de solutii competitive si relevante pentru nevoile clientilor din aceasta zona. Astfel, prin asigurarile de sanatate individuale si asigurarile de sanatate pentru companii, UNIQA doreste sa se implice pentru a crea o viata mai buna, oferind sprijin financiar si acces la servicii medicale de inalta calitate, in cazul evenimentelor neprevazute ce pot afecta starea de sanatate si impacta echilibrul financiar al familiei.
UNIQA sustine, de asemenea, dezvoltarea mediului de business din Romania, prin programe de asigurare specifice, in functie industrii si domenii de activitate. Astfel, asigurarile pentru companii reprezinta o componenta importanta pentru un viitor mai bun si mai sigur al afacerilor. Solutiile oferite de UNIQA pentru asigurarea companiilor sunt tot mai cautate, iar rezultatele din 2023 pe acest segment indica cresteri importante pentru asigurarile tehnice (+26%), solutiile pentru intreprinderi mici si mijlocii (+14%) si asigurarile de raspunderi, unde volumul vanzarilor a fost cu 29% peste cel inregistrat la finalul anului 2022.
Reputatia solida de care UNIQA se bucura in zona solutiilor de asigurare pentru companii este sustinuta de o deschidere tot mai mare catre accesarea experientei si expertizei vaste de care Grupul dispune in acest domeniu, prin lansarea HUB-ului pentru programe internationale, la nivelul operatiunilor din Polonia. HUB-ul functioneaza ca un centru de competente pentru 15 tari din Europa Centrala si de Est in care UNIQA isi desfasoara activitatea, cu scopul de a imbunatati experienta clientilor prin standardizarea ofertei pentru companiile multinationale care isi asigura operatiunile in cadrul programelor internationale.
„Suntem convinsi ca aceasta abordare la nivel de grup va fi tot mai benefica pentru clientii nostri, intrucat permite un control mai bun al riscurilor si asigura un standard uniform de protectie pentru toate companiile din grup. Fiecare companie locala poate incorpora cerinte specifice in acoperirea oferita de asigurare, de obicei influentate de legislatia si practica locala. Acest HUB pentru programe de asigurari corporate faciliteaza, de asemenea, coordonarea solutionarii daunelor in cazul lanturilor de aprovizionare internationale, precum si respectarea obligatiilor fiscale si legale din domeniul asigurarilor, in toate tarile in care compania isi desfasoara activitatea”, a precizat Ramona Bernic, Membru al Directoratului responsabil pentru ariile Corporate & Affinity, UNIQA Asigurari.
Prin dezvoltarea asigurarilor de tip affinity impreuna cu partenerii sai, UNIQA doreste sa contribuie la promovarea unui stil de viata sustenabil, pentru un viitor mai bun si mai sigur, oferind solutii inovatoare, in pas cu tendintele actuale. Unul dintre produsele dezvoltate pe aceasta linie in 2023, ECOhome Protect – asigurarea pentru toate riscurile a sistemelor fotovoltaice pentru uz domestic, a primit o recunoastere importanta la nivelul pietei din Romania, castigand premiul pentru “Cel mai bun produs de asigurari generale”.
In zona asigurarilor facultative auto, UNIQA a continuat sa optimizeze calitatea portofoliului CASCO si a serviciilor oferite clientilor pe fluxul de vanzare si de daune, pentru experiente la cele mai inalte standarde de calitate.
Pe segmentul asigurarilor de viata, UNIQA a incheiat anul 2023 cu un volum al primelor brute subscrise in crestere cu 15%, comparativ cu anul anterior, generand vanzari in valoare de 35 milioane de euro, cu o pondere semnificativa in zona asigurarilor traditionale si a celor asociate produselor de creditare.
“Ne bucuram de rezultatele cu care am incheiat inca un an bun pentru UNIQA din perspectiva asigurarilor de viata si pentru faptul ca suntem alaturi de clientii nostri cu solutii relevante, care ii ajuta sa isi construiasca un viitor mai sigur. Increderea clientilor in produsele si serviciile de la UNIQA ne motiveaza si ne responsabilizeaza, cu atat mai mult, de-a lungul misiunii noastre de a contribui la o viata mai buna impreuna. Dorim sa ramanem conectati la nevoile clientilor, in functie de care adaptam constant produsele si serviciile, pentru a-i ajuta sa aleaga protectia de care au nevoie pentru ei si familiile lor. Credem in rolul nostru de a sustine pasii catre o societate mai rezilienta si mai bine pregatita in fata situatiilor neprevazute si ni-l asumam, bazandu-ne pe competenta si profesionalismul echipei si partenerilor nostri, care actioneaza ca adevarati consultanti pentru clientii UNIQA”, a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat – CEO UNIQA Asigurari de Viata.
Portalul online MyUNIQA isi extinde functionalitatile, pentru experiente mai bune oferite clientilor
UNIQA dezvolta continuu solutii digitale inovatoare pentru a facilita interactiunea clientilor cu compania. Incepand de anul acesta, MyUNIQA, portalul in cadrul caruia clientii pot vizualiza online portofoliul de asigurari, pot plati primele scadente, cumpara asigurari noi si deschide dosare de dauna, pune la dispozitia clientilor noi functionalitati, oferindu-le o experienta mai simpla si eficienta in relatia cu UNIQA. Astfel, pentru politele achizitionate prin portal, clientii pot activa optiunea de plata recurenta, vizualiza istoricul de plati, efectua modificari contractuale si actualiza datele personale.
Ce spun clientii despre experienta lor alaturi de UNIQA
Pentru perioada ianuarie – decembrie 2023, clientii au evaluat experienta alaturi de UNIQA cu scoruri de satisfactie ridicate de-a lungul tuturor punctelor de interactiune cu compania. Astfel, pentru 2023, scorul general de satisfactie acordat de clientii UNIQA este situat la nivelul de 4,6 din 5. Experienta la cumpararea politelor de asigurare a fost evaluata cu scorul de 4,8 din 5, rezultate apropriate de acest nivel fiind inregistrate si pentru evaluarea interactiunii cu UNIQA la momentul reinnoirii politelor, precum si pentru serviciile de dauna, unde scorul de satisfactie este de 4,7 din maximum de 5.
Totodata, serviciile oferite cu ajutorul consultantului digital ANA se bucura de o apreciere ridicata in randul clientilor UNIQA, gradul de satisfactie fiind evaluat de catre acestia cu scorul de 4,8 din 5, potrivit situatiei de la finalul anului 2023.
In 2023, numarul petitiilor adresate UNIQA a continuat sa scada, aspect care arata ca masurile aplicate in mod consecvent de companie pentru imbunatatirea experientei clientilor produc un impact pozitiv. Pentru perioada ianuarie – decembrie 2023, ambele companii UNIQA au inregistrat, in total, 182 de reclamatii, dintre care 174 unice si 8 conexe, in scadere cu 11% comparativ cu cu acelasi interval al anului anterior.
UNIQA are o istorie de 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clientii si are ca prioritate cunoasterea nevoilor acestora si generarea de produse si servicii pentru viata de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.
UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.
UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 21.000 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.