Hornbach: cererea pentru montaj, debitare și livrare, în creștere accelerată

Tot mai mulți clienți din România preferă să-și externalizeze proiectele de amenajare, trecând de la tradiționalul Do It Yourself la o abordare mai practică din categoria Do It For Me. În acest context, Hornbach România – unul dintre principalii retaileri de bricolaj din România – accelerează oferta serviciilor sale integrate, care completează experiența de cumpărare cu montaj, debitare, transport, personalizare și livrare door-to-door.

„Încă de la intrarea pe piața din România, un accent important a fost pus și pe serviciile oferite, acestea fiind o componentă puternică în personalizarea experienței de cumpărare. În ultima perioadă s-a simțit nevoia unui refresh strategic dat de schimbarea modului în care românii fac cumpărături în segmentul de bricolaj. Produsul în sine nu mai este un argument suficient pentru client. Din lipsă de timp și din dorința eficientizării întregului proces de amenajare/construire, tot mai mulți români caută soluții rapide, bine făcute, care să le economisească energie și să-i degreveze de stres. Practic, observăm o trecere ușoară de la Do it Yourself la Do It For Me”, declară Radu Oniga, Director General Hornbach România.

Dublarea echipelor de montaj în ultimii doi ani

Portofoliul Hornbach include o gamă extinsă de servicii: transport marfă, debitare PAL, înrămare tablouri, confecționare perdele și draperii, surfilare, mixare vopsele, închiriere remorci, finanțare și montaj pentru o varietate de produse. Hornbach testează în prezent un serviciu de livrare door-to-door dedicat comenzilor din magazinele fizice.

Aceste servicii sunt integrate în toate magazinele Hornbach, iar o parte dintre ele sunt deja disponibile online, într-o strategie omnichannel care vizează accesibilitate maximă indiferent de canalul de cumpărare.

În ultimele 12 luni, Hornbach România a înregistrat creșteri majore în cererea pentru servicii în toate cele 9 magazine din România, cele mai solicitate fiind cele de montaj.

„Tot mai mulți clienți ne spun că este din ce în ce mai greu să găsești meșteri buni. Noi am construit în 18 ani o rețea solidă de echipe verificate, oferim prețuri competitive și garanție de 2 ani pentru toate serviciile de montaj. Numărul echipelor a fost aproape dublat în ultimii doi ani, ceea ce ne-a permis să reducem semnificativ timpii de execuție”, a adăugat Radu Oniga.

Procesul este gândit să fie cât mai ușor pentru client. De exemplu, pentru montarea unei uși, clientul este asistat de consultanți încă din faza de selecție. După achiziționarea produselor, clientul poate solicita o vizită de evaluare la domiciliu, efectuată de echipele Hornbach. Taxa pentru evaluare este returnată integral dacă se încheie contractul pentru montaj.

„Clienții economisesc timp și energie datorită pachetului complet oferit de Hornbach: produsul, consultanța, livrarea, montajul și chiar opțiunile de finanțare. Acest pachet integrat înseamnă mai puțin stres, mai puține drumuri, mai mult timp petrecut cu familia”, a explicat reprezentantul companiei.

Configuratoare digitale și soluții personalizate

Strategia Hornbach merge și în direcția digitalizării. Compania a lansat deja configuratoare online pentru debitarea PAL-ului, dar și pentru ferestre și uși PVC. Opțiunea este una simplă și eficientă pentru clienți. Spre exemplu, în cadrul debitării PAL-ului, clienții au posibilitatea să aleagă dintr-o gamă variată de culori și canturi, plata fiind efectuată doar pentru cantitatea de material dorită, fără obligativitatea achiziționării întregii plăci.

Un alt exemplu este configuratorul de amenajare interioară: utilizatorii încarcă o fotografie a camerei pe care vor s-o renoveze și pot testa virtual pardoseli, culori de vopseluri sau alte finisaje, înainte de a cumpăra.

Serviciile Hornbach sunt utilizate preponderent de persoane fizice, dar și de meșteri, arhitecți și mici antreprenori. Indiferent dacă este vorba despre un client aflat la primul proiect de renovare sau despre un profesionist în amenajări interioare, nevoile sunt aceleași: competență, eficiență, consultanță și execuție de încredere.

Grupul HORNBACH este un concern DIY independent, condus de o familie, listat la Bursa din Frankfurt sub egida HORNBACH Holding AG & Co. KGaA, care a generat vânzări nete de 6,2 miliarde de euro în anul financiar 2024/25.

Acest lucru face ca Grupul HORNBACH să fie unul dintre cei mai mari cinci retaileri de articole de bricolaj și grădinărit din Europa. Fondată în 1877, HORNBACH este singura companie din sectorul bricolajului cu o istorie care se întinde pe șase generații. Compania de retail operează în prezent 173 de magazine de bricolaj și centre de grădinărit, două magazine specializate și magazine online în nouă țări europene. Conceptul de vânzări și gama de produse se concentrează în special pe nevoile clienților persoane fizice și ale profesioniștilor. HORNBACH garantează clienților săi prețuri mereu mici, ceea ce o face lider de preț în acest sector. Calitatea ridicată a consultanței și serviciile excelente ale companiei au fost recunoscute în numeroase teste și studii independente.

Cu realizări de pionierat, cum ar fi primul magazin de bricolaj și centru de grădinărit combinat (1968), primul megastore (1980) și primul magazin de bricolaj cu Drive In (2003), HORNBACH demonstrează în mod constant puterea de inovare. De zeci de ani, HORNBACH este considerată un angajator de top: peste 25.000 de angajați sunt acum implicați în succesul companiei.

În prezent, HORNBACH România deține 9 magazine fizice, în București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca și Constanța și magazinul online hornbach.ro.